Envägshyra USA

26 nov. 2019 13:59
Visningar: 196
Hej!
Då jag endast hittar trådar med några år på nacken skriver jag en fråga själv i stället. Är det någon som nyss hyrt en bil i USA där envägsavgiften varit rimlig? Vi skall hämta en bil i Miami och lämna i LA. Ringde till Avis och de skulle ha drygt 19 000 för 12 dagars hyra. Tycker det låter extremt dyrt! Och då har jag ändå en rabatt eftersom jag jobbar i resebranschen. Alamo är hittills lägst men fortfarande dyrt. Envägsavgiften verkar vara 500 dollar som standard - finns det någon med lägre avgift?
Tack på förhand!
Av Marcoe
26 nov. 2019 16:03
I min värld låter 500 USD som en väldigt rimlig (till och med billig) avgift för att biluthyraren ska flyga någon till andra sidan landet och sedan köra 440 mil för att få tillbaka bilen till sitt kontor.
26 nov. 2019 21:41
Fast så tror jag inte att det funkar men du kan självklart ha rätt! Jag tror att nästa person som skall köra den vägen får ta den bilen vilket gör summan orimlig i min värld. Men om det är som du säger är summan absolut rimlig! :-)
Av Annaer
26 nov. 2019 21:54
Jag hyrde av Avis i sept och oktober, hämtade på LAX och lämnade i San Diego, vi delade upp bilhyran på 2 ggr, det blev billigare. Andra bilen hämtade vi i San Diego och lämnade på LAX, det kostade inget extra. Gjorde likadant för 2 år sen och inget extra då heller, även det va med avis.
Av Birgere
27 nov. 2019 00:25
Citerat från Annaer:
Jag hyrde av Avis i sept och oktober, hämtade på LAX och lämnade i San Diego, vi delade upp bilhyran på 2 ggr, det blev billigare. Andra bilen hämtade vi i San Diego och lämnade på LAX, det kostade inget extra. Gjorde likadant för 2 år sen och inget extra då heller, även det va med avis.
Jo inom samma delstat brukar det ofta gå bra men nu pratar vi MIA till LAX, en av anledningarna till att flyg är smartare.
Av Asok
28 nov. 2019 16:01
Def. rimligt med en sådan kostnad för envägshyra på en sådan lång sträckning.