Resealbum: NÀslund pÄ tur
Visningar: 85

Christmas Day

Merry ChristmasđŸŽ…đŸ»đŸŽ„
IgÄr kvÀll drog ett ovÀder in över Napier. Det regnade rejÀlt hela natten och höll i fram pÄ morgonen. Mitt pÄ dagen klarnade det och sprack upp rejÀlt. Det blev strÄlande sol och blÄ himmel. Fint!
Santa hade varit hĂ€r och lĂ€mnat lite choklad och presenter. Tur att vi alla varit sĂ„ snĂ€llađŸŽ…đŸ»
Jag och Hilda gick pĂ„ Christmas service i St Paul Presbyterian Church. Vi kĂ€nde igen oss; samma sĂ„nger och samma budskap😇 Det var hjĂ€rtligt och lĂ€ttsamt. Folk kom i shorts och t-shirt.
Efter en god brunch drog vi sedan pÄ tur. Nu hade det hunnit bli rejÀlt varmt och vi gick lÀngs Marine Parade. SÄ vackert! Vi bestÀmde oss för att gÄ upp till Bluff Hill. Trodde det var en kort tur men visade sig att vi gÄtt dryga 7 km.
Det Àr sÄ fina hus hÀr. Dels i City centre, men ocksÄ i villaomrÄdena. Vi fick oss en fin tur och lyckades hitta en Dairy som hade öppet och sÄlde glass och dricka.
En fin juldag. Nu lagar PÀr mat och jag slappar. Hade tÀnkt ta med maten ut till stranden och ha picknick som traditionen bjuder hÀr pÄ NZ.
Imorgon Ă„ker vi vidare🚘
Plats: Marine Parade, Napier South, Napier, Nya Zeeland
Bilden tagen: 25 december 2018
Kommentarer
26 dec. 2018 05:50
Ja, nu söderöver. Först nÄgra dagar i Wellington.
Av Petsod
25 dec. 2018 10:22
Ska bli spÀnnande att följa er söderut nu. Vi var dÀr senast 1990...