Malaysia airlines eller SAS till New york?

12 jan. 2009 15:22
Visningar: 1371
Hej ,jag hade tänkt åka till New york i höst. Tycker ni jag ska åka med Malaysia airlines eller SAS?
Båda två ligger på samma pris, men jag har inte flugit med något av dem långt förut.
Vill ha så bra underhållningsutbud som möjligt och bra benutrymme.
Någon som har några erfarenheter med dessa flygbolag?
Av Sugus
12 jan. 2009 16:03
Jag hade helt klart valt det bolag som har bäst/kortast flygtid totalt som jag förmodar är SAS i ditt fall?
Eftersom flygtiden A till B New York är relativt kort så har flygbolaget mindre betydelse.
12 jan. 2009 17:51
okej, tack ,
Det börjar luta åt malaysia airlines, både dem och sas har bra tider och tar ungefär lika fort. Men jag undrar hur maten och underhållningsutbudet är? Är det engelska filmer och sådant eller är det malaysiska? Får man gratis dricka? Är det bra benutrymme för en som är 1.92 ? hoppas att någon kan svara på mina frågor :)
12 jan. 2009 19:51
Hej..
Dom gånger som jag har flygit längre sträckor så har det varit mängder av filmer, musik och spel att välja på.
Svensk text har jag aldrig varit med om men du kan välja olika språk.
Benutrymmet har varit detsamma oavsett vilket bolag som jag har rest med och då menar jag i ekonomiklass.

Hälsn. Ellis
Av Jesperw
12 jan. 2009 21:35
Malaysia har både engelska och malaysiska filmer, med tonvikt på engelska. Svensk text har du inte på filmerna.

Benutrymmet är lika bra/lika dåligt (välj själv) på bägge flygbolagen. Jag själv är 190cm och har hygglig plats på bägge.

Malaysia har kanske något bättre mat, men det kan vara tillfälligheter, dvs jag har fått kass mat de gånger jag flugit med bolagen på sistone.

Glöm inte att immigrationsrutierna är ändrade och att du nuförtiden måste förregga dig och få svar på: https://esta.cbp.dhs.gov/
Av Joakimn
13 jan. 2009 11:06
SAS suger/malaysia duger..
om tiden är det samma o priset vill säga..
13 jan. 2009 12:58
Hei

Ettersom jeg samler på Eurobonus poeng så ville jeg nok valgt SAS dersom kostnaden er den samme og flytiden er like gunstig. Men jeg har også benyttet meg av Malaysia Airlines og har vært fornøyd med dem.

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder