Inbjudan till medlemsträff i Göteborg 2009-05-09

Av Andree
1 apr. 2009 20:23
Visningar: 1112
Medlemsträff i Göteborg 2009-05-09

Program

Kl 15.00
Guidad tur i Gatenhielmska Kulturreservatet i Majorna. Avgift 25 kr/pers

Vår guide Lars Olsson visar oss runt, berättar och låter oss komma in i ett par av husen.
Lars som själv bor i reservatet är aktiv i Föreningen Gamla Majgrabbar och har tillsamman med Sture Larsson skrivit boken ”Hus och människor kring Pölgatan” en krönika om Gatenhielmska kulturreservatet..
Den som vill har möjlighet att köpa boken (100 kr) och få en personlig hälsning från Lars i den.

Här finner du information om reservatet.
http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/goteborgarnas_hus,gatenhielmska

ca kl 16.00-16.30
Tar vi oss till Klippan för att därifrån åka med Älvsnabben in till Lilla Bommen.

Här finner du information om Älvsnabben
http://www.styrsobolaget.se/63.aspx

Från Lilla Bommen promenerar vi till Ristorante Othello på Östra Hamngatan där vi kommer att avnjuta en italiensk buffé.
Kostnad 200 kr
i priset ingår ett glas dryck.
Här stannar vi sedan under kvällen och har trevligt tillsammans

Här finner du information om restaurangen
http://www.othello.se/

Exakt var vi kommer att mötas upp och hur man tar sig dit kommer jag att meddela lite senare.
Jag kommer också att på min sida lägga ett resealbum med bilder från Gatenhielmska kulturreservatet

Alla medlemmar som tycker detta är lockande är
HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!

Anmälan som är bindande görs här i denna tråd senast torsdag 2009-04-30.
Av Veiken
1 apr. 2009 20:42
Kommer! Tar med mig Gubben! Ska bli jättetrevligt! Kultur hela dan!
Av Rolf_52
1 apr. 2009 21:31
Låter som ett jätteintressant program...men är tyvärr förhindrad att komma då....men ha det så kul!
2 apr. 2009 14:09
Hej Eva-Lena
Det är ett mycket intressant kultur dag som du har haft mödan och besvär att sammanställa och jag anmälar mig
mvh John
3 apr. 2009 18:48
Så duktig du är som ordnar en sån här träff med ett bra program!
Hoppas att det blir stor uppslutning och bra väder.
Jag ser fram emot bilder sedan eftersom jag inte kan komma.
Av Kimsan
4 apr. 2009 13:19
Ska bli roligt att träffas igen, vi kommerbåda två
mvh
Av Mariana
6 apr. 2009 22:57
Ciao,
självklart - jag kommer. Trevligt program och samvaro med god mat etc tillsammans med goda vänner, kan man inte undvara!
Kram / Marianne
Av Ivan
7 apr. 2009 20:03
I år har jag gett mig f-n på att jag ska kunna komma.

Å de´ kan jag!
Men blir tyvärr först lagom till middagen.
Fördelen att inte bo i en viss stad blir till nackdel denna gång med längre resväg.

Tack för att du ordnar detta.
9 apr. 2009 22:10
Jättekul och intressant, men min käre far fyller år just den dagen.....Nästa gång!!!
Av Veiken
12 apr. 2009 15:40
Roligt att det kommer Reseguidare utifrån också! Det ska bli kul att träffa er!
Av Marika
13 apr. 2009 23:11
Hej allihop!

Nu e jag tillbaka igen efter en härlig resa och en mindre härlig infuensa vid hemkost. Självklart kommer jag på träffen! Ska bli kul att se er alla =)

Heder till Eva-Lena som tar tag i detta gång efter gång och ordnar och ställer!

Kram Marika
Av Crista
15 apr. 2009 10:07
Hej!
Jag hänger också på......kommer direkt till restaurangen.
Ska bli kul att träffas.....både nya och gamla ansikten :-)
Vi ses!!!
Av Andree
17 apr. 2009 15:43
Även denna gång blir det under kvällen en rese-quiz med vinster skänkta av Reseguiden.
Veiken har börjat sätta samman frågor till den.
Av Elgona
17 apr. 2009 16:30
kommer eventuellt.
i så fall till middagen.
maria
18 apr. 2009 09:57
Jodå Sambon och jag kommer!! Ska bli kul att träffas igen!
Av Oxen
20 apr. 2009 14:43
Tror nog att jag kan komma den dagen. Kul programm! Hälsningar Benny!
Av Marika
27 apr. 2009 00:39
Vill uppmana alla att sprida info om träffen! Tidigare är det många som missat att träffarna skulle hållas och det är ju så synd.

Ha det så gôtt!
27 apr. 2009 14:50
Hej! Jag vill anmäla mig och min kompis som heter Visial här på reseguiden, vi kommer till middagen!
Av Mape
27 apr. 2009 18:00
Hej

Jag har precis landat,och kommer givetvis, tar medlemmmen Pean med mig så klart,kul att se er alla igen.
Av Ivan
28 apr. 2009 18:32
Hej Eva-Lena!

Hur bar du dig åt för att få in blänkaren om detta?
Hotade du med dina vänner i Hells Angels?

Ser att det är 17 hitintills. Alla utom tre från Göteborg eller näst intill.
Kvar är Norrköping, Halmstad och Stockholm.
Du får nog se till att få fler göteborgare så vi inte tar över helt.
Av Andree
29 apr. 2009 12:02
Nej du Ivan, de änglavänner jag håller mig med heter Skyddsänglar. De känns säkrare att ha kontakt med:-))

Du har väl inte missat att även Åmål, Uddevalla och Grytgöl finns representerade?
Av Mjorumm
29 apr. 2009 12:07
Tack för inbjudan jag kommer till middagen
Av Elgona
29 apr. 2009 12:55
ev kommer jag,kan inte bestämma mej .ingen plats behöver betällas till mej..
Av Marex23
29 apr. 2009 22:13
Tack så mycket för inbjudan till medlemsträffen, Eva-Lena! Tyvärr kan jag inte vara med denna gång, då vi ska sjösätta vår båt samma dag. Hoppas ni får en riktigt trevlig och innehållsrik dag/kväll i resans tecken!
Av Andree
29 apr. 2009 22:21
Osatrollet har anmält sig.
29 apr. 2009 23:04
TREVLIGT INIATIV:) skulle velat hänga med!!! För jag tycker detta med RG bara är så kul:):):) avkopplande - intressant ja, finns många ord om RG!
Och så att du ordnar en medlemsträff! Skulle som sagt jättegärna velat åka iväg - men det är ju en bit ifrån Skåne till Dig!
Så mycket som är på¨G runtom mig... Men ha det så bra Ni Alla!
Kanhända om det upprepas:) eller iallafall till Mässan nästa år!
Kram från en av de nyare:) på RG:)

Gunilla
Av Crista
30 apr. 2009 21:31
Hej...vill fylla på med en till så här i sista minuten...för det var väl idag det var sista anmälningsdagen.
Om någon missat det...så häng på nu.
Av Andree
30 apr. 2009 23:27
Marika fyller också på med en till.
Av Marika
4 maj 2009 01:42
Japp nu har Reseguiden fått några nya medlemmar tack vare träffen! Min vän och numera medlem Marinette kommer. Vi börjar bli många nu - kul!!

See you soon =)

Kram Marika
Av Mipumo
4 maj 2009 09:06
Hej,
ny här. Hade varit jättetrevligt..men jag är på kurs (i Majorna fram till 17.00). En annan gång följer jag hemskt gärna med.
5 maj 2009 19:35
Jag hade jättegärna kommit om jag vetat det i tid. nu bor jag inte i gbg men är där ofta.. OM du nu skulle komma ihåg det så påminn mig gärna när nästa träff blir så ska jag försöka komma då

mvh
Av Andree
6 maj 2009 11:30
Mipumo kommer också med till Othello.
6 maj 2009 18:45
Jag vet att ni får en trevlig dag och kväll, tråkigt att vi inte kan vara med denna gång
Kustaffe
Av Andree
7 maj 2009 16:16
Vi som ska till Gatenhielmska Kulturreservatet träffas vid Lidl på Stigbergstorget för att gå dit tillsammans strax före kl15.00.
Av Andree
9 maj 2009 10:30
Idag träffas vi!

Vi som först ska till Gatenhielmska Kulturreservatet räknar med att komma till restaurangen ca kl 18.00.

Lite synd att Kustaffe är förhindrad att komma denna gång då vi ju ska åka med Älvsnabben, med sina erfarenheter från Kustbevakningen hade han nog haft en del intressant att berätta för oss under turen.
Han har fullt upp med annat hela denna helgen och idag är det dessutom hans födelsedag. Vi får utbringa en skål för honom i kväll även om han inte är på plats :-)
10 maj 2009 19:48
Citerat från andree:
Idag träffas vi!

Vi som först ska till Gatenhielmska Kulturreservatet räknar med att komma till restaurangen ca kl 18.00.

Lite synd att Kustaffe är förhindrad att komma denna gång då vi ju ska åka med Älvsnabben, med sina erfarenheter från Kustbevakningen hade han nog haft en del intressant att berätta för oss under turen.
Han har fullt upp med annat hela denna helgen och idag är det dessutom hans födelsedag. Vi får utbringa en skål för honom i kväll även om han inte är på plats :-)
TACK FÖR DET
Affe