Återbetalning från Travelstart

Av Danny78
18 maj 2020 08:56
Visningar: 71
Hej!
Är det några här också som har försökt komma i kontakt med Travelstart kundtjänst (i Sverige eller på deras callcenter) både via e-post och telefon? Har försökt kontakta dem i nästan 1.5 månad så att de kan hjälpa med återbetalnings proceduren till en Emirates inställt flygg. Jag har kontaktat Emirates. De säger att de inte kan hjälpa och att jag måste vända mig till resebyrån där jag köpte biljettet. Har någon några råd på hur jag kan lösa problemet?
Av Evoline
18 maj 2020 10:06
Jag väntar på återbetalning från Travelstart.

Mitt flyg skulle avgå början av april men som blev inställd 1-2 veckor innan det.
Du ska bara kontakta Travelstart 2-3 dagar innan avgången, det är vad de informerar en på hemsidan och telefon.
Mail och Facebook/Messenger kan du bara glömma.
Tar ca 1.5h att komma fram till de i telefon, spelar ingen roll när du ringer, jag ringde de flera gånger på olika dagar.
Under vissa tider på vardagar finns det svensktalande support, annars är det indier som svarar i telefon.
Efter 15min som de kollar med flygbolaget på vad som gäller i avbokningspolicy, får du ett bekräftelse på mail.
Du ska alltså inte kontakta flygbolagen du flyger med, utan kan kolla på deras hemsida vad som gäller vid inställd flyg.

Har snart gått 2 månader och väntar fortfarande på pengarna, men har fått ett mail för ca 2 veckor sedan att Travelstart fortfarande väntar på svar från flygbolagen.
Av Evoline
18 maj 2020 11:17
Fick just denna mail igen:

"We would like to inform you that due to the current situation with Covid-19, the handling time for your refund request has been longer than usual. Please note that your application for a refund is still pending from the airline.

As the airlines are subject to massive workload we are unable to provide you with a pay-out date, but we are of course doing our very best to get your refund as soon as possible.

You will receive an email when your refund has been processed, if approved by the airline. Please wait for that email before trying to contact us through phone, or email or on social media since our current answering times, which goes for everyone in the flight industry, are much longer than usual.

We ask you for your patience and understanding during this challenging time.

Kind Regards,

Your Travel Agency"