Problem med återbetalning från Travelstore

Av Fartlek
7 sep. 2020 20:27
Visningar: 51
Såg det fanns en tråd att folk har problem med att få åter pengar från inställda resor i en annan tråd (Travelstart).

Är därför nyfiken om någon mer haft problem med en annan agency, Travelstore? Eller någon av deras andra sidor med med olika namn men med samma bolag i grunden.. Flygpoolen, Flightfinder med flera.

Min historia:

Jag har en avbokning sedan i början av april med dem. Har verkligen haft is i magen och förstått att det är bråda tider för deras kundtjänst och legat på måttligt.

10 veckor fick jag till mig det minst kunde ta. Nu är det dock 23 veckor som gått och jag får inte svar på mina kontaktförsök längre. Dessutom verkar deras sida havererat eftersom då jag gör en ny förfrågan så kan jag bara välja att ställa frågor på bokningar från 2017 till Italien. Jag har aldrig bokat något till Italien med dem. Ändå är de valbara på min sida.

Flygbolaget (Qatar) har i media berättat att de återbetalat 96 % av sina avgångar som blivit inställda. Så antagligen har travelstore fått återbetalning men håller inne på pengarna. Men börjar tvivla på att de någonsin kommer att betala åter. Man känner sig helt utlämnad.
Av Fartlek
15 sep. 2020 20:46
En liten uppdatering. Efter 34(!) dagar fick jag svar på min förfrågan kring status på mitt ärende. Flygbolaget har betalat åter till Travelstore men de kan inte betala vidare till mig eftersom de "måste gå i tur och ordning". Sanning eller ett sätt att lugna mig som kund får tiden utvisa. Snart har ett halvår passerat.

Eftersom jag gjort en tråd i ämnet får jag väl uppdatera hur det går fortsättningsvis.

Elcanario93: Tack för input! Avvaktar och ser vad som händer innan det är dags att försöka agera på annat vis.