Hotell i London?

Av Schold
10 aug. 2008 15:04
Visningar: 973
Funderar på att resa till London i höst kanske innan jul och kolla julskyltning och pynt..? Har varit där ett antal ggr förut så London är inte "nytt" men, jag har aldrig bott på hotell där tidigare! Undrar om det är ngn som har tips? Kanske tar jag sambon och våra barn (3 resp 7 år) med! Skulle vilja på centralt och billigt, går det?
10 aug. 2008 16:45
finns massa hotell i bayswater som är superbilliga, typ 500kr natten för dubbelrum, annars brukar jag bo på kedjan travellodge. håller precis på och tittar efter hotell själv just nu, och det blir nog four seasons (lyxigt och perfekt läge, men inte mer än 1100 natten. .tycker jag är godkännt. .)
lycka till.
Av Jessib
10 aug. 2008 21:12
Sist jag var där bodde jag på Lords hotel i Bayswater. http://www.lordshotellondon.co.uk/ Ingen lyx på nått sätt men det var billigt, rent, stora rum och centralt. det går faktiskt att bo både billigt och centralt:)
Det låter väldigt trevligt att åka och kolla julskyltning. ha det grymt!
Av Missx
10 aug. 2008 21:33
Det beror ju lite på vad du tycker är billigt ;)

Jag har själv sällan bott på hotell där utan hos vänner, men på min senaste resa bodde jag på billigt hotell vid Kings Cross. Det är nära till allt...det var RENT, inga djur :) o eget badrum (dock väldigt litet). Kanske nåt om du reser själv?
Hotel Wardonia, £40 /natt för enkelrum, går nog inte att få billigare med egen toa o dusch :)

Lords som nämndes här bodde jag på nån gång på 80 talet, då var det vedervärdigt, verkar som det har bättrat sig nu då..

Bayswater är trist område tycker jag, mest svenska turister o lite off, men det beror ju förstås på vad man tänkt göra o var man går ut på kvällarna.. Det är barnvänligare än Kings Cross dock..

Julskyltning i London är nice :)
11 aug. 2008 14:07
Hotellstandaden i London är väldigt låg. Så man kan ju ha lite otur. Men jag ska snart dit igen men denna gången så har vi bokat på ett av hiltons hotel för att garanterat bo bra. 1300kr per/person för två nätter tycker jag va ett bra pris.
11 aug. 2008 20:30
Hej!

Att hitta bekvämma lägenheter i London kan vara knepigt, men det finns om man letar noga. Jag hade lite problem med det i början och när du reser med familj så kan jag tänka mig att det är viktigt att ha eget kök och badrum... så jag skulle nog rekommendera en studio apartment, vilket är en enrumslägenhet (kan vara större) men du har ett eget kök och badrum med alla nödvändiga faciliteter. Tror detta kan vara det bästa alternativet för dig och din familj. Jag hittade min lägenhet på studios-london.com, du kan ju kolla upp det.

Lycka till!
Av Hkn
12 aug. 2008 01:07
Centralt och billigt... svår ekvation i London.

Jag har betalat hemska pengar för skithotell (Leinster Terrace, ganska nära Paddington) och blivit duktigt besviken. Har tvingats sova i mögliga, svårt slitna rum i Bayswater. Problemet är att de aldrig varit helt billiga. Och ärligt talat, vad är centralt i London? Det beror ju på i vilken del av staden du tänkt röra dig i.

Har bott några gånger på The Zetter, som är en liten pärla uppe i Clerkenwell. Det är inte centralt, men det är å andra sidan inte Bayswater heller, om du frågar mig. Priset för ett dubbelrum per natt har ibland varit så lågt som £89 (1070 spänn). Vanligare är att du får betala £136 (1636 spänn) per natt. Men då är rummet bättre än du tror (även om det är ganska litet till formatet) och hotellet levererar på ett sätt som är helt okänt i Bayswater.

Mer om The Zetter: http://www.guidebook.se/?p=263

God tur, hälsar

:: håkan ::

PS. Resa med barnen? Oops, där har jag ingen erfarenhet alls. Det enda jag vet är att hotellrum i London brukar vara relativt små.
Av Gnome
14 aug. 2008 11:30
Har oxå funderat på London framöver, när startar Jul och julskyltníngen där?
Av Sierra
14 aug. 2008 12:11
Jag har bott två gånger på "MORGAN HOTEL", ett litet familjärt hotell "mitt i smeten". Gångavstånd till shopping, teatrar mm.
Det är små men trevliga nyrestaurerade rum med alla bekvämligheter. Mycket bra frukost. "Närmare" än så här kommer du inte.
Kolla in här: http://www.morganhotel.co.uk/index.html
Av Kimse
19 sep. 2008 11:01
Hej!

För ca 2 år sedan bodde jag o mina 2 söner på St David´s Hotel, 16-20 Norfolk Square London W12RS
Det ligger alldeles vid Paddington Station o var helt okey. Ca 1000:-/natt för 3-bäddsrum o frukost.
Nära bland annat Notting hill o väldigt centralt. Bara att hoppa på bussen eller ner i tunelbanan!!!
Slå på nätet så hittar du dom där.
10 minuter från Oxford Street och Hyde Park!!!
Jag har 4 söner mellan 4-17 år o de två "stora" var med mig en långhelg ihop med tre andra mammor och deras barn, dvs klasskamratarer till mina barn. Barnvänligt ställe!
Vi ska dit i höst igen!!!
Av Asok
19 sep. 2008 13:14
Om jag inte minns fel brukar julskyltningen på Oxford street börja i slutet av oktober.

Centralt och billigt är svårt. Förra året lyckades jag hitta rum på Ibis vid King's Cross för £50/natt exkl. frukost.
De hade special-pris just då för 3 nätter så det kan löna sig att botanisera runt bland hotellen för priserna varierar
väldigt beroende på tiden på året. Bodde på ett annat litet hotell i december för £55/natt inkl. frukost, väldigt litet rum.
När vi åkte över i slutet på maj kollade jag samma hotell igen och då låg priset på £135!!/natt.