Bila i USA

Av Sofie90
12 mars 2017 23:31
Visningar: 230
Hej!
Jag och min sambo tänkte åka till USA på bröllopsresa i juni 2018. Vi tänkte ta flyget till New York för att vara där några dagar.. hur många? för att sedan ta flyget till L.A och sedan bila till S.F via Highway 1. Frågan är om vi ska bila från L.A till S.F eller tvärt om. Vi vill även till Las Vegas en snabbis och tänkte om man skulle ta flyget dit istället för att bila till tillexempel L.A och seeedan upp till S.F eller tvärt om. Ställen vi vill se är Grand Canyon, Yosmite, Deth Valley. Vill gärna ha fler tips på ställen och även hur en bra rutt kan se ut om vi vill besöka dessa ställen. Vore grymt om det fanns något ställe på vägen där man kan hoppa fallskärm också. Hur länge bör vi vara borta så man har gott om tid och vad kan man räkna för budget ish? Vår plan är tre veckor och ca 10.000 kr per vecka. Vad säger ni?
Av Birgere
13 mars 2017 00:16
Börja ni med 5 nätter i NYC, flyg till Vegas o kör sedan mot SF via Death Valley o Yosemite och fortsätt sedan mot LA där ni flyger hem ifrån.
Det finns massor skrivet på forumet om den sträckan plus NYC.
Budgeten förutsätter jag är per person och utan flygbiljetter så det ska fungera för mat, bil o boende. Shopping o aktiviteter behöver ni nog ta lite höjd för i budgeten.
Av Sofie90
13 mars 2017 07:48
Okej, Ja så vi kör highway 1 från SF till LA? Låter som en bra plan. Jajemen det stämmer med budgeten :) Men det är lagom med Vegas, SF och LA på de resterande två veckor då? Lr behöver vi stanna en vecka till haha :)
13 mars 2017 11:40
Tycker oxå att ni skall köra Highway 1 neråt, från SF till LA. New York 5 nätter låter rätt lagom. Vegas tycker jag ni kan stanna 2-3 nätter i och göra en dagsutflykt därifrån till Grand Canyon. Sedan kan ni köra genom Death Valley uppåt mot SF. Stanna 2 nätter i alla fall längs Highway 1. I LA finns mycket att se om man är väldigt intresserad men jag tycker inte det är så rolig stad. Däremot rekommenderar jag Universal Studios om man är intresserad av film/serier. Pengamässigt, bortsett från flygbiljetter så får ni nog räkna med 10´/pers/vecka. När vi körde runt på västkusten i en månad låg vår budget på, inkl flyg på ca 90000kr men då shoppade vi väldigt mycket.
Av Sofie90
13 mars 2017 17:16
Okej det låter bra. Har läst mycket kommentarer om LA och många som är besvikna, att staden saknar själ. Det jag mest är intresserad av är väll att se Hollywood- skylten och Beverly hills. Haha. Kan ni ge tips på nåt annat ställe. Kanske San Diego? tusen tack för ni tar er tiden för vår resa :D
Av Hawaii
14 mars 2017 00:12
Jag har gett massor med San Diego tips under årens lopp. Använd sökfunktionen och har du sedan ytterligare frågor hjälper jag dig gärna.
Av Sofie90
14 mars 2017 12:23
En annan tanke som dök upp är hur många dagar man behöver från Las Vegas till SF. Vi ska köra via Death Valley och Yosmite. Räcker det med en till två dagar?
14 mars 2017 13:05
Citerat från Sofie90:
Okej det låter bra. Har läst mycket kommentarer om LA och många som är besvikna, att staden saknar själ. Det jag mest är intresserad av är väll att se Hollywood- skylten och Beverly hills. Haha. Kan ni ge tips på nåt annat ställe. Kanske San Diego? tusen tack för ni tar er tiden för vår resa :D
Jag kan rekommendera Palm Springs, varmt och skönt, fint, shopping och god mat. Men även San Diego är en pärla!
14 mars 2017 13:06
Citerat från Sofie90:
En annan tanke som dök upp är hur många dagar man behöver från Las Vegas till SF. Vi ska köra via Death Valley och Yosmite. Räcker det med en till två dagar?
Nja jag skulle nog säga 2 övernattningar den sträckan i alla fall. Skall ni sedan stanna i Yosemite får ni räkna på ytterligare en natt.