Ännu en som vill ha kommentarer på tidplan...

17 okt. 2017 13:33
Visningar: 196
Hej
Vet att det finns massor av trådar här där folk vill ha synpunkter på färdväg men jag hoppas att ni som sitter på bra information och erfarenheter orkar ägna sig någon minut åt mig...

Planerar för en roadtrip i Kalifornien juli 2018. Efter mycket läsande och planerande har jag nu lagt ett förslag till rutt och vill därför ha kommentarer från er.

16-20 Bo i San Francisco
20 SF-Monterey. Bo i Monterey
21 Monterey/Carmel/Big Sur. Bo i Monterey.
22 Monterey-Yosemite. Bo i Yosemite.
23 Yosemite-Bishop. Bo i Bishop eller Lone Pine.
24 Bishop-Death Valley-Las Vegas. Bo i LV.
25 Helikoptertur till Grand Canyon. Bo i LV.
26 LV-San Diego. Bo i San Diego-området
27-30 San Diego
30 San Diego-Los Angeles. Bo i LA
30-2 LA

Har en fundering på om vi ska flyga sträckan Las Vegas-San Diego, och där hämta ut ny hyrbil, eller om man ska köra sträckan. Kommentarer?
Ska man förlänga med en natt i San Diegoområdet på bekostnad av en natt mindre i LA?
Något annat som man kan planera bättre?

Tack för alla tips!
17 okt. 2017 20:53
Flyg, tråkig väg, billigt flyg 300 sek vid den här tiden iallafall, säkert dubbelt så dyrt högsäsong. Se till att hinna med Hoover dam. Åk ut från DV vid Betty så får ni se glasflaskhuset i spökstaden Rhyolite.
Medlemmen har tagit bort svaret
18 okt. 2017 08:01
Tack för tipsen Brycecanyon!
Hooverdammen ingår i helikopterturen, tror jag. Ska kolla bättre.
Ang Death Valley hade jag från början tänkt ta väg 190 söderut och komma ut vid Death Valley Junction. Orsaken till detta är helt enkelt att jag trodde att det fanns mycket att se längs denna väg.
Men du tycker att jag ska åka vägen österut? intressant...

Fler tips och idéer ang. min rutt mottages gärna.
18 okt. 2017 09:14
Kör du den vägen kommer du till lägsta punkten och det är ju också häftigt. Att se Hooverdammen från luften är inte samma sak som att gå rundturen och förundras att man byggde upp fabriker mitt i öknen på 30-talet för detta bygge.
Flygningen är väl över west rim? Riktiga GC är vid South rim men det går väl helikopter till båda från LV.
Jag skulle aldrig åkt mitt i sommaren men finns ju ac i bilen å inomhus i Vegas.
18 okt. 2017 12:55
Åter tack för tipsen!
Att jag åker i juli är inte optimalt men vill man hålla sig borta från födelsedag så är det inte mycket att välja på...
:-)