Stöd Ukraina

Nictes blogg

Torsdag 20 Maj 2010 - Stockholm

Nya äventyr

Hej igen
Nu är vi tillbaka, senaste inlägg var för nästan exakt 2 år sedan, då hade vi precis kommit hem från en helt fantastiskt resa i Sydamerika, där vi besökte Peru, Ecuador, Costa Rica och till sist ett dygn i Miami. Vi hann med Inkaleden med otroliga Machu Picchu, en vecka på öarna i Galapagos, lite sol, bad och surfning i Costa Rica och ett lyxigt dygn i Miami innan de bar hemåt igen efter en månad.

Och nu är de dags igen, inte för att vi har lyckats hålla oss hemma i 2 år direkt. En weekend till Dublin för mig och en till Bratislava för Nicklas. En kryssning till Tallinn. Lissabon med tjejerna för min del och en tidig sommarresa till Barcelona 2008 där Nicklas friade Därefter följde att hektiskt schema med bröllopsplanering med en kort avstickare till Tyskland. På hösten 2008 bar de av till Mauritius där vi tillbringade 17 dagar på riktigt lyxhotell med egen butler!, men där ändå höjdpunkten var vigseln på stranden den 22 oktober.

2009 blev ett riktigt resår, i 30 års present fick jag en weekend i Venedig av Nicklas som visade sig bli en av de mest romantiska av resor. Därefter väntade en kortis till Thailand för min del och tjejweekend till Palma, då blev Nicklas för avundsjuk och drog till Riga över en helg med killarna Sommaren 2009 tog vi vår andra smekmånad och begav oss 3 veckor till Filippinerna, visserligen lite regnsäsong men vilket härligt land, sol, bad och dykning. En månad senare samlade vi tjejer ihop oss igen och drog till Sardinien, en 30 års present till oss själva, 8 tjejer på en sån mysig ö, underbart kul. Vår 1-åriga bröllopsdag firade vi i Budapest med lyxhotell, fantastisk god mat och goda viner.

Så var de då dags att planera nästa resa, Karibien hägrade, men Nicklas var tvungen att göra en avstickare till Polen först för att stilla sitt resbegär, men i morgon, den 21 maj lyfter planet från Arlanda och den 22 juni landar vi hemma igen och under den månaden ska vi ha hunnit med Antigua, St Lucia, St Vincent, Grenada, Tobago och ett gäng små öar däremellan.
Efter ett par nervösa veckor med hotande strejk på BA och ständig bevakning av de där förbaskade askmolnet ser de nu ut som vi kommer iväg som planerat.
Nu är de 1 dag kvar till avresa och i morgon drar vi väster ut, så följ med oss via denna sida så ska vi försöka hålla er uppdaterade så mycket de bara går!

Kram Therese och Nicklas
Dela med andra:    

Kommentarer
Greatterror säger:
Ha en varm och skön ledighet, med upptäckter och härliga bad. Kram från L-holmen
Postat 2010-05-23 13:16  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan