Stöd Ukraina

Nictes blogg

Torsdag 17 Juni 2010 - Grand Anse

Ahhh vilken trakig dag...

Egentligen borjade allting i gar, 4 pa morgonen ringde min chef och berattade att de hade salt foretaget jag jobbar pa, inga trakigheter som att jag forlorar jobbet eller sa, alla blir tydligen erbjudna jobb pa nya stallet, de handlar mer om att man faktiskt har valt att jobba pa ett stalle och helt plotsligt blir man flyttad nagon annanstans, hmm man har ju haft lite funderingar vad man ska gora med framtiden, kanske detta ger en en kick att prova pa nagot nytt, hur som helst holl de mig uppe nagra timmar innan jag kunde somna om.
Och dagen blev inte battre, vi skulle flyga till Tobago kl 15.10 sa klockan ett kom taxin och korde oss till flygplatsen, nar vi kom fram visade sig att alla piloter pa LIAT hade sjukskrivit sig, sa japp vi hamnade mitt i en vild strejk.. ingen hade nagon information, de fanns ingen man kunde fraga om nagot. Och tydligen ar LIAT de enda som flyger fran Grenada inom Karibien, sa vi kan inte ens ta oss till nagon annan o for att ta oss vidare, de gar inte heller nagra batar harifran till Tobago, eller for den delen Trinidad. Vi har helt enkelt fast har om vi inte chartrar ett plan for 15.000 kr och da kommer vi anda bara till Barbados... De betalar inte heller for hotell at oss, inge mat eller nagot annat, sa allt far vi fixa sjalva. Tillslut fick vi veta att de skulle ha ett mote med piloterna pa kvallen, sa de kanske skulle komma i gang i morgon igen, sa vi bokade om oss pa flighten dagen efter och letade upp ett hotell och tog eftermiddagen och relaxa vid poolen.

I morse nar jag vaknade ringde jag direkt till LIAT, samma sak i dag, alla flyg pa fm ar cancellerade, och troligtvis aven pa eftermiddagen, sa just nu foljer vi internet far att se vad som hander. Jag som va fardig med Grenada, alla har varit jatte trevliga men jag har anda inte kant att Grenada va nagon favorit (forutom Carriacou da). Ahhh jag vill verkligen vara pa Tobago nu.. Dessutom, de racker ju med att de haller i sig nagra dagar sa maste vi borja fundera pa alternativ pa att ta oss till Europa ocksa... Vi spar oss med att oroa oss om de tills i morgon, eller overmorgon kanske...

Kram Therese och Nicklas
Dela med andra:    

Kommentarer
Ailg säger:
Håll humöret uppe! Det ordnar sig säkert! Vi hörs!
Kram Ansi
Postat 2010-06-18 09:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan