Stöd Ukraina

Nictes blogg

Lördag 19 Juni 2010 - Tobago

Antligen Tobago

Vi kom fram!, i gar trodde vi sakert att vi skulle fa stanna ytterligare en natt pa Grenada, men nar jag ringde LIAT vid 5 tiden for att boka om vara biljetter ytterligare en dag framat, visade de sig att de inte gar nagra flyg till Tobago pa fredagar och lordagar, sa nasta flight skulle vara pa sondag, om de nu skulle ha slutat strejka, detta va ju inte direkt va vi hade tankt oss… Sa jag overdrev lite, eller jag ljog lite grann men de va for en god sak:-) Jag sa att varat plan till London skulle ga pa sondan (de ar egentligen pa mandag vi flyger..) sa vi var tvungna att ta oss till Tobago, efter ett par vandor i telefonen, jag tror jag pratade med halva LIAT, sa visade de sig att de hade ett chartrat plan till Trinidad pa kvallen kl nio som vi kunde fa aka med. For oss kandes de som hogsta vinsten, fran Trinidad gar de bade flyg och bat till Tobago, och flyget skots inte av LIAT..
For att fa plats pa planet va de bara att sa fort som mojligt befinna sig pa flygplatsen sa pa en kvart kom vi fran poolen packade och klara i en taxi pa vag till flygplatsen, och ja vi fick plats visserligen fick vi vanta 6 timmar pa flygplatsen men i gar kl 1 pa natten landade vi i Port of Spain.

Dar blev vi sa klart lurade av en taxichaffis, dels pa avgiften men vi bad honom ocksa kora oss till en trevligt och rent lite enklare hotell. Nar vi kom dit kom visade de sig inte ligga i nagot av de basta kvartern och dessutom kom de ut tva stora killar som sag latt kriminella ut, nar vi fragade om vi fick se rummen sa va de inte mojligt utan att betala forst, dessutom hade de inte las pa dorrarna, de kandes lite for vaghalsigt for oss sa till slut betalade vi 200 dollar for ett rum pa Holiday inn istallet…

Nar vi landade pa flygplatsen fick vi veta att de gick ca 15 flighter om dagen till Tobago och att de inte borde vara nagra problem och komma med… eftersom de ar helg sa vill tydligen alla till Tobago och eftersom biljetten bara kostar 150 kr enkel vag sa va de sa klart fullbokat, med ca 30 namn fore oss stallde vi oss pa standby-listan och 11.35, 4,5 timme senare tog vi den 15 minuter langa flighten till Tobago. Vart hotell ar hur mysigt som helst, egen liten strand dar vi har legat resten av dagen, nu har de dags for en drink I baren.

Ses snart

Kram Therese och Nicklas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan