Stöd Ukraina

Nictes blogg

Måndag 7 Juni 2010 - Grenadines

Mayreau och Union Island

Vi avslutade sista dagen pa Bequia med ett dyk, fina koraller och massor av fiskar, vi sag bade sjohast och hummer. De va nara att jag forsokte fa med mig hummern upp till ytan, de som jag hade langtat efter, att fa sitta pa stranden och ata nygrillad hummer verkar inte bli verklighet, tydligen har de hummer sasong och sasong nar de inte far fiska hummer och just nu mellan maj och oktober far man inte fiska hummer alls..

Efter dyket tog vi oss till Princess Margaret Beach igen och Nicklas hittade ett helt fantastiskt stalle och snorkla pa, de va hundratals fiskar, har aldrig sett sa mycket fisk tidigare.

I lordags tog vi baten tillbaka till Kingstown for att byta till MV Barracouda, ett lite storre fraktskepp som gar mellan de andra oarna har i Grenadines, 3 timmar senare steg i i land pa Mayreau, har bor de ca 250 personer. Vi hade bokat in oss pa Dennis Hideaway, ett av ons tva hotell Och de visades sig ganska snart att vi va de anda turisterna pa on. I gar vaknade vi tidigt och gick ons anda vag over till andra sidan och ner till Salt Whistle Bay, vi hade last en hel del om denna strand och den motsvarande verkligen vara forvantningar. Nagon timme senare dok Dennis och hans flickvan Goija upp pa stranden med ol, vin och en grill. Sa de blev en heldag pa stranden med dem och deras vanner fran Canada som bodde pa en bat som lag forankrad i bukten. Forst bjods de pa soppa medans fiskarna va ute och drog upp farsk fisk till grillen, kunde inte riktigt bli battre sa vi stannade anda tills solen gick ner i havet, sen blev de ett gang drinkar nere i baren pa hotellet, dar historiena om stallen och person i karibien aldrig tog slut..

I morse fick vi skjuts av Mauries, en kille fran Mayraeu som vi traffade pa farjan dit, over till Union Island. Sa vi har precis stallt ifran oss vaskorna, tagit en fruktdrink och kollat in byn, i morgon aker vi forhoppningsvis till Tobago Cays for lite snorkling med skoldpaddor..

Kram Therese och Nicklas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan