Stöd Ukraina

Nictes blogg

Torsdag 3 Juni 2010 - Bequia

Bequia, St Vincent

Hej igen

Nu befinner vi oss pa Bequia. Efter en kort flygtur pa 18 minuter fran St Lucia till St Vincent och en dag i otroligt varma Kingstown, som ar St Vincents huvudstad, tog vi igar morse farjan ut till Bequia. 45 minuter senare insag vi att detta mycket mojligt skulle kunna bli vart framtida hem..
Otroligt mysig liten o, vi bor nere vid hamnen, Port Elisabeth, hamn och hamn vi har strand precis utanfor varan resturang...

I gar besokte vi grannstranderna, Princess Margaret Beach och Lower Bay, tva helt fantastiska strander med kristallklart vatten och vit sand. Idag var jag dum nog att lata Nicklas bestamma, vi hade pratat om att hyra moped och se oss om pa on, men Nicklas kom med ett annat alternativ..
Man ska inte cykla nar de ar over 30 grader, man ska inte cykla alls pa en san har kuperad o som Bequia anda ar. Men saklart det skulle VI!! Jag vet inte hur manga ganger jag trott att jag ska fa en hjartattack och do idag..
Men vi har i alla fall varit norrut pa ostra sidan och kollat in stranderna samt Turtle sanctuary med alla bebisskoldpaddor, darefter tog vi oss till Friendship Bay, for lite bad och en lunch. Totalt dyngsvettiga har vi precis lamnat ifran oss cyklarna. Nu ska vi ta oss ett dopp innan det blir BBQ-fest med steel band pa hotellet.

Kram Therese och Nicklas
Dela med andra:    

Kommentarer
Ailg säger:
Så långt bort får ni inte flytta!!!!! Bara lite avundsjuk!!!! Fortsätt njut!
Kram Ansi
Postat 2010-06-04 11:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan