Stöd Ukraina

Nictes blogg

Måndag 31 Maj 2010 - Soufrière

Tandvark och hammarhaj..

Nu har vi tagit oss till Soufriere pa St Lucia, eller ja vi har varit har i tre dagar nu. Innan vi kom hit hade vi nagra till skona dagar pa Antigua. Vi tog en dagtur till Half Moon Bay, en 1,5 km lang strand formad som en halvmane. Nar vi kom dit var vi helt ensamna pa den vita strand, kandes lite som en scen ur Robinson:-) De fanns inte mycket till restauranger pa stranden sa valet foll pa den enda baren, sjalvklart hade de bara en ratt... ris och boner:-) Men jag maste saga att de smakade riktigt gott i de omgivningarna.

Forutom ris och boner var maten pa Antigua riktigt, riktigt bra, Vi hittade en favoritrestaurang i English Harbour, Trappas, visserligen fanns de inte sa manga oppna restauranger sa har ars, men jag tror de skulle varit en av de basta i alla fall. Antigua har annars allt man kan tanka sig for en Karibisk semester, fantastiska strander, god mat och valdigt trevliga manniskor, hit kommer vi garna tillbaka.

Men i fredags bar det av, en timmes flyg till St Lucia, landade pa norra delen och tog en taxi ner till Soufriere. Oj vilken kuperad o, nastan hela on ar tackt av regnskog och vagarna gar upp och ner over bergen i kringelkrockar och med avsaknaden av staket bestamde vi oss ganska snabbt att det inte var lage att hyra bil har, de har ju dessutom vanstertrafik..

Efter tva dagars riktigt tandvark, kan inte fatta att min forsta visdomstand ar pa vag att vaxa ut just nu, den har haft 31 ar pa sig och sa valjer den just denna semester att krangla.. Sa efter att ha intagit all mat via sugror eller petat in dem i ett gap som gatt och oppnat ungefar en halv centimeter under de senaste tva dagarna, insag vi att de va dags att uppsoka hjalp, och sjukvarden funkar alldeles utmarkt har pa St lucia, lakaren skrev ut lite varktabletter och antibiotika och nu borjar infektionen ge med sig.

Efter ett par dagars vila, tog vi en taxibat till Anse Chastenet, hela omradet strax utanfor kusten bestar av en marinpark sa det blev en del snorkling men jag kan inte pasta att jag kande mig speciellt trygg, for precis nar vi satt oss i vattentaxin pa morgonen och den svangde ut fran stranden, sag vi ett par fiskare som holl pa att fanga en hammarhaj (och Nicklas som sa att det va en pa tusen att jag skulle stota pa en haj..) Hajen var narmare 2 meter lang!! Jag som bara vill se fargglada sma Nemosar..

Idag regnar de en hel del, sa vi tankte bege oss upp till ett vattenfall och mineralbad som finns har strax utanfor staden och i morgon bar de av till St Vincent.

Hors snart / fran ett varmt och otroligt fuktigt St Lucia
Therese och Nicklas
Dela med andra:    

Kommentarer
Ailg säger:
Skönt att tandvärken gått över. Ha en fortsatt skön och spännande semester utan hajar!
Kram Ansi
Postat 2010-06-01 07:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan