Stöd Ukraina

Nictes blogg

Onsdag 23 Januari 2008 - Sverige

Avslutning och Sammanfattning

Hej igen

Japp då va man tillbaka i kalla Sverige och tillbaka på jobbet....

Efter 2 dagar i Jaco återvände vi till San Jose för att ta flyget till Miami. Där vi skulle tillbringa våran sista kväll och dag innan vi återvände till Sverige. Tyvärr va de nästan storm så de blev inge solning och badning på South Beach, men däremot en riktigt god middag och en hel del shopping dagen efter, innan de va dags att packa in sig i en taxi tillbaka till flygplatsen och tillbaka till Sverige..

För att sammanfatta så har vi haft en helt otrolig resa, med fantastiska upplevelser, där vi sett och gjort saker som vi kanske aldrig får göra igen.
Bästa på resan måste jag nog säga att Galapagos va, ett sånt ställe tror jag inte man hittar någon annanstans, strax efter på andra plats kommer nog Inkaleden, även fast jag hade ett par och mina värsta dagar där pga av höghöjdssjukan så så här i efterhand var de helt klart värt varenda spya:-)
Vi hade bokat båda dessa turer med GAP, via Kilroy, och även fast de betäcknades som turist klass (och de va de också gällande hotellen innan turerna) så måste säga att de va rena lyxresor, helt fantastiska guider och kanon service när de gällde maten och allt runt omkring. Kanske va de lite dyrare än att boka på plats, men jag ångrar inte en sekund att vi hade de färdigbokat!

Jag är också lite förvånad av hur bra allting har fungerat, ingenting har sturlat och har man bokat en tid så har de alltid stått en guide eller en bil där den tiden. (detta kanske mest är mina fördomar att jag hade trott något annat:-)...)

Så nu är de bara att börja bläddra i resemagasinen igen, så får vi se vad de blir nästa gång, om jag får önska så styr vi nog söderut till en safari i Tanzania och kanske lite sol på Zanzibar, vi får väl se om jag kan övertyga Nicklas om de!

Ha de bra så hörs vi snart igen

Kram Therese & Nicklas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Tobago
13 år sedan
Ahhh vilken trakig dag...
13 år sedan
Mer vita strander
13 år sedan
Mayreau och Union Island
13 år sedan
Bequia, St Vincent
13 år sedan