Vilken ort på Mallorca om man smidigt ska ta sig till Blanes?

Av Yuzu
28 feb. 2009 01:04
Visningar: 628
Jag tänkte åka till Mallorca en vecka i juli. Någon gång under resan tänkte jag göra en liten avstickare till Blanes och hälsa på bekanta där, antingen med båt via Barcelona eller flyg via Girona. En eller två nätter bara.

Nu undrar jag om nån kan tipsa om vilken ort jag borde välja på Mallorca. Det vore ju bra om det är ganska smidigt att ta sig till Blanes därifrån eller i närheten. Sen så vill jag inte vara på ett partyställe, men det ska inte vara helt off. Det bör finnas lite utbud av restauranger och så, men också lugnt och helst sandstrand. Jag ska dit med min pojkvän, vi är i 30-årsåldern.

Tacksam för alla tips!
28 feb. 2009 09:10
Hej !
Jag har varit ett flertal gånger på Mallorca.Och där finns många underbara ställen.Om jag skulle åka dit igen skulle jag välja Cala d´Or,underbart vackert,lugnt och det mesta finns där.
Att åka båt ,tror jag tar lite för lång tid,sedan du bare skall vara en vecka på Mallorca.Tag flyget istället från Palma till Girona,Ryanair flyger på den rutten nu,och det är mycket billiga biljetter att få tag i nu.
Lycka till !
Av Yuzu
28 feb. 2009 15:36
Ja jag har sett på lite bilder att det verkar väldigt fint i det området. Är det lätt att ta sig till Palma därifrån för att flyga till Girona? Hur lång tid tar det att åka till flygplatsen?
28 feb. 2009 19:17
Hej igen !
Vi hyrde bil,men det går ganska säkert goda förbindelser med buss in till Palma,det kan kanske ta 1 - 1 1/2-timma.Försök att googla om Cala´Dor,du kan kanske hitta något där. Google Earth är också bra.