Ska roadtrippa öst till väst. Önskar tips

22 okt. 2012 15:08
Visningar: 420
Hej!

Vi är 3 pers som ska bila från Miami till LA. Vi har fyra veckor (1maj till 28 maj) att köra och fasta punkter som vi har valt är Miami > Orlando > New Orleans > Austin > Denver > Las Vegas > Los Angeles. Avstickare till Grand Canyon är också spikat men var under resan det blir har vi inte bestämt än. Det kommer såklart krävas en del övernattningar där emellan också för att slippa köra så långa sträckor som där kan bli där emellan.

Vi har bara bokat första och sista nattens boende, allt däremellan är flexibelt men på förhand lutar det åt stora portioner New Orleans och Los Angeles.

Vi tar gärna emot alla tips och tricks som folk kan delge. Saker som är bra att tänka på men framförallt vad man bör uppleva längs vägen eller i närheten av orterna jag har nämnt. Allt från sportevenemang till skjutbanor. ALLA tips mottages varmt i det här läget.
25 okt. 2012 22:52
Citerat från henriksvensson:
Hej!

Vi är 3 pers som ska bila från Miami till LA. Vi har fyra veckor (1maj till 28 maj) att köra och fasta punkter som vi har valt är Miami > Orlando > New Orleans > Austin > Denver > Las Vegas > Los Angeles. Avstickare till Grand Canyon är också spikat men var under resan det blir har vi inte bestämt än. Det kommer såklart krävas en del övernattningar där emellan också för att slippa köra så långa sträckor som där kan bli där emellan.

Vi har bara bokat första och sista nattens boende, allt däremellan är flexibelt men på förhand lutar det åt stora portioner New Orleans och Los Angeles.

Vi tar gärna emot alla tips och tricks som folk kan delge. Saker som är bra att tänka på men framförallt vad man bör uppleva längs vägen eller i närheten av orterna jag har nämnt. Allt från sportevenemang till skjutbanor. ALLA tips mottages varmt i det här läget.
Hej!

Om ni tänker spendera tid med att se naturen, så kan jag verkligen rekommendera nationalparkerna i Utah. När jag och sambon var iväg i somras besökte vi Arches och Canyonlands, som ligger utmed den resrutt ni tänkt ta, i östra Utah. Det finns även en hel del andra parker i Utah. Det enda jag ångrar i efterhand är att vi inte stannade längre i dessa trakter. Gillar ni att fota är en solnedgång i Arches (vid Delicate Arch) att rekommendera. Även Monument Valley på gränsen mellan Utah och Arizona är häftigt.

/ Crille
26 okt. 2012 09:05
Tack!

Ser på kartan att där är ingen brist på nationalparker i den delen av landet. Svårt att veta vilka som är värda ett stopp och vilka man ska undvika.

/Henke
27 okt. 2012 01:19
Arches kommer ni säkerligen vara nöjda med ett besök i. Den är känd för mängder av fina bågar i sandsten, och har också en del andra lite udda stenformationer, såsom balanced rock. Sök på google så kan du se vad det handlar om. I närheten av Arches finns Canyonlands, där är fokus mer på fina vyer ner i canyons. I västra Utah finns Bryce canyon och Zion som lockar, dessa hann vi dock inte med under vår resa. Skulle nog föredra Bryce framför Zion, den sistnämnda är nog mer för friluftsmänniskor.