Royal Caribbean - Oasis, Florida, New York

26 jan. 2011 17:44
Visningar: 592
Jag och min man åker till Florida-Fort Lauderdale i november (2011) för att åka med Royal Caribbean - Oasis of she seas. Vi kommer att stanna till vid Haiti-Labadee, Jamaica-Falmouth, Mexico-Cozumel.
Där efter tänder vi stanna 4 nätter i Florida och sedan åka upp till New York och vara där i fyra nätter.

Vi tar tacksamt emot alla möjliga förslag, så som utflykter när vi åker båt, vad vi ska göra och inte göra. Några extra tips och tänka på och göra på båten.
Gärna lite tips vad vi kan åka och se i Florida, har hört gott om Key West men vet inte om det är för långt att åka dit.
Och gärna lite förslag på NY, jag har varit där innan men någon extra god restaurang eller ett billigt och bra hotell.

Alla tips är välkomna!!
26 jan. 2011 18:34
Hej!
Det låter som en härlig resa och jag undrar om ni har tänkt att flyga mellan Florida och NY? I sådana fall flyg gärna med JetBlue, mycket bra och billigt flygbolag med hög service. Boka så långt i för väg för bästa pris.

I NY finns ett svensktägt café som heter kort och gott FIKA, jag tror till och med att det finns två caféer. Om du vill så kan du kolla mitt album från USA, där finns bild på caféet och adress. Supergoda kakor och annat smaskigt.

Hör av dig om du har några frågor, kanske kan jag hjälpa dig med något mer.//Ellismellis
Av Niinas
26 jan. 2011 18:52
På 4 dagar i Florida hinner man ju inte sådär jättemycket, så man kanske mest ska njuta och bara vara. Men är ni sugna på shopping ligger ju Sawgrass Mills en bit utanför Fort Lauderdale som i så fall är värt ett besök. Här kan man fynda! Men nackdelen är väl att man behöver i princip en hel dag! Annar ligger köpcentret Galleria ganska centralt i Fort Lauderdale. Detta är dock ingen outlet som Sawgrass och är inte lika stort, men det är ok.

När det kommer till Key West tycker jag personligen det alltid är värt ett besök och det går att genomföra på en dag från Fort Lauderdale. Men då pratar vi om en HEL dag, d.v.s 06.00-00.00 i princip. Sedan tycker jag att Key West visar sin bästa sida på kvällen så minst en natt är alltid att föredra men det förstår jag att ni inte hinner. Men bara resan ner är ju en upplevelse. Men som sagt det är genomförbart men jag skulle rekommendera det om man har mer tid.