New England, USA

11 mars 2011 22:14
Visningar: 941
Hej!

Vi är en familj på fem stycken plus min mamma som i juni åker för att "hämta" hem vår dotter. Hon har varit utbytesstudent i Maine.
Vi tillbringar några dagar där och sedan tänkte vi se en del av New England, stort område jag vet:)
Tar gärna emot tips på hur man ska prioritera! Vi kommer att vara kvar i området ca en vecka för att sedan flyga från Boston till SF.
Vi kommer också att ha hyrbil.
Sevärdeheter, mysiga ställen, boende och annat som kan vara bra att veta!

Mvh Petra
Av Annl
17 mars 2011 07:46
Hej,

Kan dessvärre bara hjlpa dig lite; vi hade tänkt att åka runt i dessa delar av USA först men bestämde sedan att sommaren i stället skulle ägnas åt östkusten lite längre ned med NYC som den mest norra utposten. Det lilla jag läste på om området New England så tyckte jag att det verkar helt fantastiskt. Boston skall vara en väldigt fin stad säger de som varit där.

Det finns några bra böcker som kanske kan hjälpa er och det är USA East som getts ut av Guide Michelin i den gröna serien och sedan har Lonely Planet gett ut en bok som heter USAs best roadtrips. Även den svenska Firts Class hade många bra tips också.

Ve inte om ni varit i San Francisco men det är en fantastiskt vacker stad och väldigt annorlunda andra städer i USA. Tänk bara på att det är kallt där -även på sommaren. Hinner ni och det är möjligt bör ni absolut åka upp till vindistrikten .- är är torr go väme och väldigt vackert.

Ha en fin resa
Av Asok
24 mars 2011 13:51
Kan inte heller så jättemycket om New England men jag hade nog satsat på att bila ner längs kusten (så gott det går) och gjort olika stopp på vägen ner till Boston och sedan tagit 2-3 dagar i Boston. Boston har ju mycket att erbjuda av deras historia och det finns även valsafari man kan åka ut på.