Inrikesflyg USA

Av Jonlie
8 juli 2018 13:14
Visningar: 286
Hej!
Ska flyga från New York till Orlando och har lite funderingar.
Vilket är bästa flygbolaget? Vi kommer ha bagage vi behöver checka in+ handbagage.
Fick tips om Southwest men kommer inte in på deras sida. Gissar att det är för att jag sitter i Sverige.
Har ni några tips på bra pris med bagage?
Tack på förhand!
Av Birgere
8 juli 2018 15:13
Stämmer att det är problem att logga in härifrån Sverige.
Men börja med att kolla bästa flyg genom tex Google flights.
Om det är SWA som är bäst kan du ju alltid boka via resebyrå eller se till så du har en VPN tunnel. Kolla om inte webbläsaren Opera har det, vet att dom mixtrade med det för några år sedan, annars finns det grattis VPN tunnel program att ladda ner.
Av Daquiri
8 juli 2018 21:31
United Airlines och American Airlines flyger också den sträckan.
8 juli 2018 22:08
Och Delta, Frontier och JetBlue. JetBlue flög jag med för ett par veckor sedan, och de var bra.
Av Jonlie
10 juli 2018 07:19
Tack hörrni! Tror det blir Jetblue då de hade bagage med. Dock så funderar jag på att det räcker att åka ner till Orlando samma dag? Isf landar vi strax efter 9 på morgonen och sen tänker vi att vi kan ta taxi till hamnen? Vi ska nämligen ut på kryssning från Port Canaveral! :-D
10 juli 2018 07:59
Citerat från Jonlie:
Tack hörrni! Tror det blir Jetblue då de hade bagage med. Dock så funderar jag på att det räcker att åka ner till Orlando samma dag? Isf landar vi strax efter 9 på morgonen och sen tänker vi att vi kan ta taxi till hamnen? Vi ska nämligen ut på kryssning från Port Canaveral! :-D
Det beror ju på när kryssningen går....
Kolla om inte rederiet har transfer från flygplatsen, borde vara smidigaste alternativet i.s.f.

(I USA betyder lågprisbolag motsatsen mot här hemma, där är det en prisvärd resa där man har bagage och allt nödvändigt med i priset medan "vanliga bolag" säljer biljetter där sånt tillkommer. Gränserna suddas ut mer och mer mellan olika former, nu har många bolag biljettklasser utan bagage mm. och i USA ser jag inga direkta nackdelar att välja lågprisbolag)
10 juli 2018 19:55
Det enda rådet jag kan ge är att inte boka med Spirit, de ställer in var och varannan flight och det är ständig kaos. Det hände oss på väg från Las Vegas till Miami och hjälpen från Sprit var obefintlig. Allt kostade extra, stolarna var fasta och gick inte att fälla mm mm. Det vi hörde från så många andra var att det ständigt är kaos. Kolla gärna på deras FB sida och se kommentarerna. Frontier är inte heller att rekommendera om ni har en tid att passa. Till slut kom vi med ett American Airlines, men 250 andra blev strandade i Las Vegas.

Vilken tid ska ni checka in på Port C? Osäker på om jag skulle våga chansa om det skulle bli en försening. Men det beror på incheckningstid. så klart.
Av Cd1000
11 juli 2018 10:50
Citerat från Jonlie:
Citerat från Elcanario93:
https://www.southwest.com/
Får bara upp "Access denied"
Tycker också att Southwest är ett bra bolag att flyga med. Pröva att ladda hem deras app till telefonen, den har alltid funkat för mig.
Av Jonlie
12 juli 2018 19:01
Citerat från Dalton17:
Det enda rådet jag kan ge är att inte boka med Spirit, de ställer in var och varannan flight och det är ständig kaos. Det hände oss på väg från Las Vegas till Miami och hjälpen från Sprit var obefintlig. Allt kostade extra, stolarna var fasta och gick inte att fälla mm mm. Det vi hörde från så många andra var att det ständigt är kaos. Kolla gärna på deras FB sida och se kommentarerna. Frontier är inte heller att rekommendera om ni har en tid att passa. Till slut kom vi med ett American Airlines, men 250 andra blev strandade i Las Vegas.

Vilken tid ska ni checka in på Port C? Osäker på om jag skulle våga chansa om det skulle bli en försening. Men det beror på incheckningstid. så klart.
Har kollat ett flyg som landar strax efter nio! Verkar inte vara så långt till hamnen så tänker stt det borde vara lugnt? Men så svårt att veta!
Lämnat in till Resia nu vad vi planerat och se hur deras prispåslag blir!
Av Birgere
12 juli 2018 19:52
Citerat från Jonlie:
Citerat från Dalton17:
Det enda rådet jag kan ge är att inte boka med Spirit, de ställer in var och varannan flight och det är ständig kaos. Det hände oss på väg från Las Vegas till Miami och hjälpen från Sprit var obefintlig. Allt kostade extra, stolarna var fasta och gick inte att fälla mm mm. Det vi hörde från så många andra var att det ständigt är kaos. Kolla gärna på deras FB sida och se kommentarerna. Frontier är inte heller att rekommendera om ni har en tid att passa. Till slut kom vi med ett American Airlines, men 250 andra blev strandade i Las Vegas.

Vilken tid ska ni checka in på Port C? Osäker på om jag skulle våga chansa om det skulle bli en försening. Men det beror på incheckningstid. så klart.
Har kollat ett flyg som landar strax efter nio! Verkar inte vara så långt till hamnen så tänker stt det borde vara lugnt? Men så svårt att veta!
Lämnat in till Resia nu vad vi planerat och se hur deras prispåslag blir!
Landar ni 9 så startar ni kl 6, ska vara på flygplatsen 4:30, lämna hotellet vid 3 o gå upp vid 2:30..... låter som om det bara blir till att sova på kryssningen. Det minsta problemet är dom 30-45min till hamnen. Vad ska ni göra alla dö-timmar innan båten går? Kanske bättre att åka ner till Orlando några dagar tidigare