Hotell strax utanför London

Av Masve
16 sep. 2008 15:43
Visningar: 1285
Hej, planerar en resa med familjen till London en vecka i maj -09. Vi är 2 vuxna och 2 barn (10 och 13 år). Har sett en massa förslag på hotell i centrala London som jag kollat upp, men tyvärr blir det alltid ca 110-130 pund per natt för hela vårt sällskap, vilket är lite väl dyrt.

Via hotels.se fick jag upp ett hotell som heter Holiday Inn London Brent Cross. Det ser faktiskt riktigt bra ut men ligger ca 11 km nordväst om centrala London. Nån som bott där eller som känner till hur det funkar att pendla in till London från Brent Cross (hotellets närmsta T-hållplats är Hendon Central)?

Mvh Mats
17 sep. 2008 09:06
Hej!
Tyvärr så är det dyrt med hotell i London och det kan oftast löna sig att bo utanför centrum, även om det är en bit att resa när man ska se sig omkring.
Det finns ett stort shoppingcenter i Brent Cross som har de flesta affärer. Annars vet jag inte så mycket om den stadsdelen.
Tips...Kolla på hotell på www.booking.com
Mvh Jenny
Av Asok
17 sep. 2008 11:26
Det enda ni ska tänka på är att Northern Line är lång och det tar kanske 1 timme att ta sig in till centrala London från Hendon Central.
110-130 pund per natt för 4 personer får man nog räkna som bra pris ändå i London med tanke på hotellstandard m.m.
Vet inte hur Brenton Cross ser ut numera för när jag var där var det bara ett enda stort shopping-mall och inte mycket mer.

Hälsningar
annsofie