Hjälp med boende

17 feb. 2008 09:55
Visningar: 673
Jag och min sambo ska åka till Thailand om 9 dagar (26/2) men hittar inget hotell. Har varit och kollat på alla sidorna
som blivit rekommenderare i forumet. Men där är fullt överallt eller är dom svindyra ( minst 600kr/natt och det är väl dyrt ?!)

Vi har ju bara bokat flyg, och börjar bli lite oroligt - tänk om man inte hittar ngt ledigt hotell där nere. Nu handlar det bara om 2 dagar som vi bokar hemifrån, och inte ens det hittar vi ?!

Snälla, kan någon hjälpa oss
Av Ronnyk
17 feb. 2008 11:00
Hej ,det brukar inte vara några problem att hitta hotell på plats , när jag har rest i thailand har jag aldrig bokat innan,nu vet jag inte vart i landet ni ska men leta reda på några hotell i en reseguide bok som ser bra ut och åk dit, det brukar ordna sig, hotellen ligger tätt på de flesta ställen, Hälsningar Ronny
Av Ronnyk
17 feb. 2008 12:21
HEJ då kan jag rek Kata beach eller Kamala beach. vill ni bo lite billigare så kan ni hitta bra billiga ställen i Patong, har själv bott på Le gardien som ligger i ett lungt område i höjderna bakom patong helt ok priser bra rum och pool,
18 feb. 2008 17:03
Hej
Gå in på blocket å sök på Thailand.
Vi har bokat ett boende där .
Ser bra ut på bilderna.
Vet ej prisbilden nu.
Vi betalar 7000:- för 2v i januari 2009.
Lägenheten är på 70kvm.
Jag har sett att han har mindre lägenheter ochså.
Du kan ju höra av dig så ska jag ta reda på mer info åt dig

Ha de gött
Av Sierra
18 feb. 2008 17:12
Bestäm vilket område ni vill åka till på Phuket.
Tag en taxi dit utanför terminalen och det finns garanterat rum för 2 dagar när ni kollar runt där.
Av Stinaf
22 feb. 2008 10:36
Hej, tog en flygstol till Phuket igar, och det var inga problem med boende. Se till att ni inte bli lurade av taxicahffisarna bara. Min korde mig till en turistinfo som envist havdade att det inte fanns nagot billigt boende. Var klockan inte sa sent pa kvallen, och jag aldrig varit i Thailand forr, sa hade jag nog varit mindra lattlurad. Ska byta boende omgaende. Ville till Bazoom hostel i Karon, som jag hort ska vara billigt o bra, men dom pa turist info vagrade erkanna dess existens, och taxichaffisen spelade totalt oforstaende nar jag sa jag ville bli kord t karon plaza..Laste se i Lonely planet att dom tydl spelar ovetande pga att dom inte far provision for att rekommendera det stallet!
Sa se upp! Men ni hittar alltid nat, inga problem alls..Betalar just nu 300kr natt, vilket jag tycker ar hutlost dyrt, och tanker som sagt byta t nat billigare..Kan annars rekommendera Kata..fint har..

Kolla in www.bazoomhostel.com ( ca 500B) (Karon) eller www.flamingo-resort.com (300-800B) (Kata) eller lite dyrare www.katapoolside.com (2000-3800B)
Lycka till!
Av Karten
26 feb. 2008 08:14
Hej,

Jag tror inte ni ska vara oroliga (se även Sierras kommentar). Ni hittar garanterat boende för två personer och säkert billigare än 600 sek/natt. Förmodligen finns det folk vid flygplatsen som vill sälja boende annars kan ni bara åka med någon minibuss/taxi till t.ex Karon Beach norra ände och söka omkring.
Många gånger så känner ägarna till olika boenden varandra så dom kan ofta hjälpa till att ringa till något ställe. Skulle ni få problem så är det bara att åka vidare till Kata Beach norra eller södra ände.
Jag har två bekanta som var på Phuket, Phi-Phi och Lanta vi denna tiden förra året och det var aldrig några problem att hitta böende för två personer.
Ni borde utan problem kunna hitta bra boende för ca 2000 baht (400 sek).

Vad jag hört så är det däremot väldigt fullt på Railey Beach utanför Krabi. Där ligger också priserna något högre.
Åker ni till Lanta så försök undvika första stranden. Satsa på södra delen på Long Beach (Good Days (www.gooddayslanta.com) eller Castaway (www.lantacastaway.com) eller ännu längre ner.
På första stranden och på norra delen på Long Beach är det mest folk.

mvh joakim