Hjälp! Bungalow på Lipe 4-9/12?

29 nov. 2012 23:21
Visningar: 431
Hej! Jag och min son har planerat att bo på Koh Lipe 4/12 till 9/12, men jag hittar inget boeede att boka. Verkar fullt! Har letat o letat på nätet men bara hittat ett par alternativ, som antingen fått väldigt dålig kritik eller är för dyra. Vågar man bara åka dit och hoppas på att det finns nåt? Skulle kännas bäst att ha nåt bokat i alla fall första nätterna. Helst en Bungalow på lugnare delen av Pattaya eller Sunrise. Mysigt och vänlig service är viktigast, men gärna med AC och kylskåp och så billigt som möjligt. Någon som kan hjälpa mig? Kanske tips på var jag ska leta? Tänkte efter Lipe att bo några dagar på Langkawi. Tar tacksamt emot tips angående det med. /Solkvinnan
Av Mart76
30 nov. 2012 09:44
Hej hej.
Koh Lipe är ju rena drömmen! Vi har alltid bott på Bundhaya Resort, som vi tycker är kanon. Vi har inte bokat utan tagit det på plats & vi har 2 grabbar, det har funkat fint även över julen som förra året. Men kolla Varin Beach Resort, Bunga Resort på Pattaya oxå. Mountain Resort, Adaman Resort & Lipe Beach Resort på Sunrise beach e oxå bra. Bundaya Har lediga rum de datumen, kolla http://www.latestays.com/.

Langkawi har vi varit på 4 ggr & det brukar vara väldigt lätt att hitta boende som är helt ok & har AC.

Vi åker den 17/12 igen, ska bli sjukt skönt!

Ha en fin resa!!
GOD JUL!

/Martin (Mart76)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Annl
9 dec. 2012 12:43
Alla tycker olika, Antee....

Det tycker jag är viktigt att respektera och det är ju inga absoluta sanningar som levereras här.
Citerat från anteee:
Koh Lipe VAR rena drömmen. Inte ÄR.

Sedan ett tag tillbaka ska varenda svensk dit i vanlig ordning och ön är sedan länge förlorad i charterträskets stora klo.

Synd och tragiskt.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Theelf
9 dec. 2012 16:43
Din självgodhet har på RG slår nya rekord varje dag Anteeeeeeeee. "Jag var där för 5 -6 år sedan. Då var det paradiset." OK. Är det meningen att vi skall bli imponerade?

Om du nu är så duktig - kan du då inte istället tipsa folk om vart de skall åka om de vill uppleva det du upplevde för 5-6 år sedan? Eller ville du egentligen bara berätta hur duktig du själv tycker att du är? Om dina äventyr från jordens alla hörn?

Alltså: Var skall man åka om man vill uppleva ett oförstört strandparadis?
Av Annl
9 dec. 2012 16:55
Ante,

Om nu folk vill åka till Thailand och Koh Lipe - låt de göra det. Det är som jag säger att alla tycker olika. De kanske tycker att det är paradiset trots att du tycker att det är sönderexpolaterat.

Jag kan tycka att det är lite ledsamt att det blir så negativt tonläge i vissa trådar och det är tråkigt.

Detta är ju ett forum för att man ska få tips och hjälp - inte att någon sitter inne med facit och vet precis hur allt förhåller sig.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Annl
9 dec. 2012 17:18
Antee,

För min del har jag aldrig tyckt att man inte kan lämna kritiska synpunkter och att alla måste hålla med om att allt är så bra. Jag har själv levererat ett antal kritiska synpunkter på både det ena och det andra.

Men det är i alla fall trist att det är ett så negativt tonläge i vissa trådar.

Du gillar inte att bada. OK och bra med det men det finns uppenbarligen ett stort antal personer som gör det och som gillar att ligga på beachen i Thailand. Jag är som sagt själv kluven till Thailand men låt de som vill åka dit göra det och inta beachen där.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Annl
9 dec. 2012 17:38
För det första; tack, det var snällt skrivet.

För det andra; jag hoppar inte på någon.

För det tredje; det är väldigt bra att det kommer fram även andra synpunkter än att allt är toppen men det är synd som sagt att det ibland blir ett så negativt tonläge.

Men det är väldigt bra att det kommer fram olika synpunkter - det blev jag varse när jag och maken skulle åka till Indien i höstas. Ett antal av mina medarbetare samt andra personer har varit i Indien och alla tecknade en helt fantastisk bild av Indien. Ingen nämnde något om den enorma fattigdomen och hur jävla skitigt det var över allt med sopor i driver över allt. När jag sen kom hem och tecknade min bild kröp det fram att visst, jo det var sant att det är skitigt i Indien och att det är fattigt m.m och att nästan alla hade blivit magsjuka. För min del kände jag - rätt eller fel - att det nästan var tabu att tycka så om Indien när jag berättade om våra intryck och att det politiskt korrekta är att lovsjunga Indien.
Citerat från anteee:
Självklart får man åka vart man vill. Ingen har väl påstått något annat.

Det jag skrev var att Koh Lipe har tappat sin "paradis-status" om du jämför med hur det en gång var.
Och att jag tycker det är synd.
Samt att antalet trådar om just det stället är ett tecken så gott som något.

Det är det jag skrivit här och jag anser att det är precis lika värdefull information som de hundratals inlägg du läser om hur oförstört och fantastiskt det är.

Jag förstår i ärlighetens namn inte problemet...

Sen vet jag att du också kritiserar ibland. Och jag tycker du är en skitbra skribent här med nyanserade svar. Därför ställer jag mig väldigt frågande till varför du "hoppar på mig" enbart för att jag tycker just detta om Koh Lipe.