Flytvästar??

Av Fab5
28 dec. 2008 21:41
Visningar: 1483
Hej!

Vi åker ner till Phuket om 2 veckor. Ska börja med att bo en vecka i Ao Nang och tänkte därifrån göra dagsturer med longtail båtar. Undrar om dom har flytvästar till barn, någon som vet? Vi har 2 ej simkunniga 5-åringar med oss så det skulle kännas tryggt med det på dom. Eller rekommenderar ni att ta med själva hemifrån?

Ska förresten bo på Best Western i Ao nang. Någon som varit där?
29 dec. 2008 10:16
På dom longtail- och speedbåtarna vi åkte med i Ao Nang fanns inga flytvästar för barn. Vi hade med en simväst (uppblåsbar) till vår 3-åring när vi åkte därnere.
Av Karten
29 dec. 2008 13:02
Hej, Det är som Westeras skriver inga flytvästar för barn på båtarna (speedboats, longtailbåtar,färjor osv). Planerar ni att åka båt så rekommenderar jag att ta med västar. De västar som finns på båtarna där nere är den typ som vi har i Sverige som segelväst, dvs utan krage och ibland utan band mellan benen. Den västen är inte tillräckligt bra för den som inte kan simma.

Vi har genom åren haft med oss flytvästar (med kragar) från Sverige och har då lagt den i överdraget för ryggsäcken för att slippa ta utrymme i väskorna. Saknar ni för rätt vikt så kanske ni kan låna utav någon. Det är en billig livförsäkring.

mvh
joakim
Av Joakimn
29 dec. 2008 13:10
Som skrivet förut:
Jag o min familj har rest i thailand sen barnen var 3, 5år.( nu 10-13år )
Vi stannar oftast 5-7veckor och det blir en heldel longtailbåtresor..
Vi hade alltid med enkla uppblåsbara flytvästar till barnen. Kul att leka med också.
*skulle ni missa att ta med er så kan man finna uppblåsbara västar på plats.
men det är onödigt att changsa./ Ha en fin resa /Joakimn
Av Elinv
29 dec. 2008 14:27
Jag har bott på Bestwestern i Ao Nang. Det var ett helt okej hotell, bra service och fint poolområde. Dock väldigt hårda sängar! :) Var där med min familj en månad efter tsunamin, knappt några gäster och väldigt lugnt så jag kan iofs inte säga hur det ser ut nu.

De hade flyttvästar i longtail båtarna som vi kunde låna....men alla kanske inte har det.
Av Fab5
29 dec. 2008 18:25
Jag undrar var vi kan få tag på de uppblåsbara flytvästarna här i Sverige? Har ej hört talas om dom förut.
31 dec. 2008 21:27
Hej...
Jag vill bara påpeka att dom uppblåsbara västarna är inte att lita på. Dom är inte till för att rädda liv, dom kan lätt gå sönder. Dom fungerar som en badring, fast dom sitter mer fast runt kroppen. Som alla vet så ska man inte lita på att en badring är säker. Kanske bättre än inget alls men lita inte på den till fullo.

Hälsn. Ellis