Flyga med SAS

15 maj 2017 18:31
Visningar: 2334
Hej!
Är det någon som flygt direktflyg med SAS till USA? Jag ska flyga till Los Angeles i höst och är lite sugen på direktflyget ifrån Sthlm. Men är det någon som vet vad som ingår på deras flygtur? Mat och dryck mm. Andra flygbolag har ju allt sådant gratis under långresor men läste någonstans att SAS kanske inte har det så 🤔 Någon som vet?
15 maj 2017 18:37
En incheckad väska och mat med dryck ingår. Man får ett litet kit med kudde och filt. De har nyligen renoverat sina flygplan invändigt.

Det står rätt tydligt vad som ingår på respektive biljettkategori på deras hemsida.
15 maj 2017 19:48 (redigerad)
Ja, SAS nya långdistansflotta ser riktigt fin ut nu framöver. Några nya och några gamla A330, samt några gamla A340. Alla äldre är väl dessutom nästintill helt nyrenoverade?

A330 och A340 har ju lyxen med endast två säten vid fönstrena och 4 i mitten.
Om man väljer fönsterplats känns det som om du och ditt resesällskap har lite extra plats, vilket är särkilt skönt på en långflygning till västkusten.

Hör av dig om du behöver mer tips om LA!
15 maj 2017 21:49
I SAS Go ingår det en icke alkoholhaltig dryck till maten. Resten av resan får man betala för dryck förutom vatten. I SAS Plus ingår all dryck hela resan.
Av Dryden
16 maj 2017 08:03
Ja, SAS utbud på långdistansflygen skiljer sig ju lite från andra bolag. Mat och dryck ingår men med dryck så är det ju precis som redan sagts alkoholfritt som gäller om det är SAS Go. Då äter man också med plastbestick, för att befästa känslan av ekonomi ytterligare... ;)

Planen i övrigt är helt okej, jag gillar också A330/340 av samma anledning. 2-4-2-konfiguration alltså, vilket gör att man aldrig har mer än en person utanför sig oavsett var man sitter. SAS nya kabiner är också riktigt trevliga!

Jag flög med dem till New York i april och har skrivit en recension här:
http://www.dryden.se/2017/04/sas-go-till-new-york-recension/

Satte även ihop en film om flygresan som finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=FHTSzK1PH98