Finast julskyltning i London och smidigaste/billigaste färdmedlet att ta sig dit med från Heathrow?

14 aug. 2007 23:39
Visningar: 2680
På vägen hem från Hong Kong ska vi mellanlanda i London den 20 dec med väntetiden 8 timmar. Vore kul att kolla lite på julskyltningen i London men är det lönt att åka in? Hur lång tid tar det att ta sig in till centrala London eller något annat ställe där man kan kika på fin julskyltning (vill gärna ha tips)? Hur mycket kostar det att åka och ska man ta buss, tåg eller vad?
Av Memmie
15 aug. 2007 09:51
Du kan ta tunnelbanan från Heathrow. Piccadilly line går hela vägen in till centrum. Jag kommer inte riktig ihåg hur lång tid det tar men jag gissar på 45-60 minuter. Sen kan du också ta Heathrow Express, då tar det bara en kvart in till stan. Du kan kolla på www.tfl.gov.uk/tube och www.heathrowexpress.com för tider, priser mm.
Jag var i London i december förra året (har några bilder på min sida) och blev ärligt talat lite besviken på att de inte hade mer julskyltningar. Men visst kan det vara lönt att åka in en sväng, London är ju alltid kul. Räkna dock inte med att hinna med att se speciellt mycket, det är så enormt mycket folk under julen så det går knappt att ta sig fram på trottoarerna, ibland stod det helt still. Detta var i kvarteren runt Piccadilly Circus, Regent Street var värst.
Av Lina_s
16 aug. 2007 07:24
Finaste julskyltningen i London (i alla fall för 8 år sedan när jag bodde där) var dels i de lyxiga affärerna längs Regent Street, dels Harrods där hela byggnaden/kvarteret är klätt i lampor!
Av Marie_s
16 aug. 2007 10:16
Ha inte alltför höga förhoppningar. Har du otur får du tillbringa dina 8 timmar i alla säkerhetskontroller. Jag har precis kommit från Dubai och flög via Heathrow. Att gå igenom säkerhetskontrollerna tog mer än fem timmar. Har du dessutom som jag köpt taxfree-varor på tidigare flygplats måste du ta dig ut genom tullen för att sedan köa vid incheckningen för att checka in varorna. Detta gäller trots att varorna ligger i särskilda förslutna påsar. Därefter måste du gå igenom alla säkerhetskontrollerna igen.

Jag kommer att undvika att flyga via Heathrow i fortsättningen. Bagagehanteringen där är helt kollapsad. På utresan fick jag vänta 4 dagar innan mitt bagage anlände till Dubai och nu jag väntar fortfarande på allt mitt bagage från hemresan. (det har gått över en vecka sen jag kom hem...)