Discovery Cove

Av Netzz
20 sep. 2013 21:42
Visningar: 219
Vi har nu bokat discovery Cove O vår fråga är det så bra som alla skriver?
21 sep. 2013 16:15
Ja, allt beror ju på vilka förväntningar man har och vad man gillar...

För oss var det så att vi alltid drömt om att få komma i närkontakt med delfiner.
Och om vi skulle göra det ville vi vara säkra på att det var en seriös arrangör som behandlar djuren väl.

Givet detta tyckte vi inte att priset för DC var speciellt högt, det ingår ju även inträde till Sean World i priset.
Vi hade en jättehärlig dag där barnen uppskattade minst lika mycket att snorkla med rockorna som att vara med delfinerna.

Vi uppskattade även att inte behöva trängas och köa på hela dagen, utan att det var lite VIP...

Läser man på Tripadvisor är de flesta lika nöjda som vi.

Mer info om vårt besök på Discovery Cove:
http://www.4000mil.se/?p=599
5 okt. 2013 21:18
Jag o dottern var där feb 2012 o jag är inte impad. Vi hade dock otur med vädret (mulet/regn/kall) men att få simma med delfinerna trodde jag skulle vara en upplevelse utöver det vanliga men den var för oss en stor besvikelse o nästan obefintlig. Man blir uppdelad i grupp ca 5-6 st i varje o vi fick klappa lite o simma ut på lite djupare vatten för att få hålla i fenan o åka med delfiner i ca 10 meter sen var det inte så mycket mer o varje grupp hade ungefär 30 min.
Av Ales
5 okt. 2013 21:57
Absolut;)
Vi var där i somras,paradis(;) allt är så väl organiserat;) barnen älskade det!!!!!
Och bra pris för man får tre parker i ett!
;)