Bästa hotellsidan?

Av Mabecca
18 sep. 2012 10:10
Visningar: 1998
Bokade hotell från agodas sida åt svärföräldrarna som ska till thailand, såg nu i efterhand att priset blev högre än det som står och har avgiftsfri avbokning..,, men står dock inget om det i pris.specifikationen vad det är som gör priset högre....

Var brukar ni boka ifrån som är bra och pålitlig sida och billiga och inga dolda avgifter?
18 sep. 2012 10:59
Man kan ju boka direkt av hotellen, blir ibland billigare.
Agoda är lite märkliga, de anger ibland totalpris men ibland står det att skatt tillkommer och ibland inte ens hur mycket skatten är. Man ser inte heller vilken summa de kommer att debitera när man gör betalningen. Skulle inte boka med dem om det inte var ett riktigt bra pris och det angavs tydligt vad det kommer att kosta.

Booking.com har vi bokat av många gånger och det har fungerat bra, lite märkligt att dessa båda ingår i samma företagsgrupp, Priceline, där även carrental/eBilhyra ingår.

Vi har även bokat av Expedia utan problem men har nu börjat använda deras systerföretag Hotels.com, de har nästan alltid samma priser men Hotels har ett bonussystem där man ska få en natt gratis när man bott 10 nätter.

Andra vi bokat med utan problem är MrJet.se, Resfeber.se, Choice Hotels, Super 8, Motel 6 och antagligen nåra till som jag glömt bort ;-) Ingen av dessa har det tillkommit några ytterligare avgifter förutom något hotell som ville ta avgift för kortbetalning, de strök dock den när jag påtalade att vi fått ett totalpris av Booking.com och helst inte ville betala någon avgift.
Av Minnap
18 sep. 2012 11:45
Jag tycker att Sawadee.com alltid funkat utmärkt. Har använt mig av dem för alla våra Thailandsboenden, förutom vår första resa, då vi använde oss av ving(sämsta boende f ö) och när vi skulle till Samed Villa.
Av Mabecca
18 sep. 2012 13:10
tack för era svar!! :) e inne på både sawadee och booking.com nu och kollar. Lär bli från någon av dem.

Tack igen:)
Av Line85
18 sep. 2012 18:02
Agoda är super tycker jag =)
Av Line85
18 sep. 2012 18:03
Citerat från line85:
Agoda är super tycker jag =)
Använde det i Thailand sist och det var billigare än vid receptionen på flera ställen, men kan ju såklart vara olika =)
Av Annl
19 sep. 2012 09:16
Agoda är bra när det gäller boende i Asien har jag lärt mig, även att det i vissa lägen tillkommer en avgift.

Och Expedia är bra på USA är min erfarenhet.

Ett bra tips är att jämföra olika sajter -jag hittade samma hotell till väldigt olika pris när jag jämförde.
19 sep. 2012 14:23
Min upplevelse med Agoda var tyvärr mycket dålig. Det hotell som vi bokade visade sig vara fullt och Agoda makulerade bokningen men... blockerade hela beloppet på mitt kreditkort i nästan en månad. Detta trots ett antal telefonsamtal. Aldrig mer Agoda för min del!
Av Ynwi
19 sep. 2012 16:09
Då får jag väl berömma Agoda istället.
Jag har bokat hotell 25 ggr (kollade just),
och avbeställt 2 ggr. Allt har fungerat perfekt.

Det kommer att bli Agoda-bokning igen !
Av Mabecca
19 sep. 2012 21:08
Bra att ni ger era åsikter! tacksamt! agodas hemsida är super och enkel att söka på, men synd att de har så höga skatter.. på sawadee är dem mycket lägre,, håller fortfarande på att kolla runt på dem olika sidorna ni tipsat om.. till helgen måste jag dock ha bestämt mig, för dem åker redan i nästa v.!
20 sep. 2012 09:28
Mitt tips är http://hotellin.se. Den jämför priser från 30-40 olika hotellsajter och visar de lättöverskådligt på en sida. Det är inte alltid ens favoritsajt som har de lägsta priserna så det är värt att jämföra först. Det fina är att här får man tydlig information om priset (vad som ingår, om skatter, avgifter, etc) så man vet vad det hela kostar.

Det är också värt att tänka på: att boka på plats eller på hotellets hemsida är ofta inte billigast! Har då och då själv suttit i hotellets lobby med min laptop och bokat rum till ett lägre pris än det jag har fått i receptionen.
Av Bengtar
20 sep. 2012 09:47
Jag håller helt med Mondiano. Gå först in på en jämförelsesajt, för att därefter länka in på en lämplig sida. En annan bra startsajt; http://www.wegoresa.se/
20 sep. 2012 10:53
Av prisjämförelsesidor föredrar jag Trivago.se och Reseguidens hotellsök som har den stora fördelen att man ser vilken rumstyp priset gäller, oftast får man annars klicka sig vidare bara för att upptäcka att det gäller helt olika rum på olika sidor och ibland också helt olika bokningsvillkor.

Själv gör jag ofta istället tvärt om.
Går in på mina favoritsidor och hittar ett bra hotell (tittar då även på Tripadvisor.com för att se vad andra tyckt), sen använder jag prisjämförelsesidor för att kolla så priset jag hittat inte ligger långt över konkurrenternas.
Av Mirreli - Reseguiden.se
21 sep. 2012 14:37
Hejsan, som ansvarig för hotellsöket här på Reseguiden.se (http://www.reseguiden.se/hotell) har jag följt denna tråd och era synpunkter med intresse. Vissa verkar förespråka att man skall boka direkt hos hotellet eller en hotellsajt som Booking, Agoda eller Hotels.com medan andra föredrar att använda sök och jämförelsesajter, som tex Reseguiden.se.
Hade varit intressant och lärorikt att få feedback om vad ni tycker gör ett hotellsök optimalt och vad vi kan göra bättre. Vill ni kan ni även gärna mejla mig direkt på (Logga in för att se e-postadress)
21 sep. 2012 14:59
Citerat från mireille:
Hejsan, som ansvarig för hotellsöket här på Reseguiden.se (http://www.reseguiden.se/hotell) har jag följt denna tråd och era synpunkter med intresse. Vissa verkar förespråka att man skall boka direkt hos hotellet eller en hotellsajt som Booking, Agoda eller Hotels.com medan andra föredrar att använda sök och jämförelsesajter, som tex Reseguiden.se.
Hade varit intressant och lärorikt att få feedback om vad ni tycker gör ett hotellsök optimalt och vad vi kan göra bättre. Vill ni kan ni även gärna mejla mig direkt på (Logga in för att se e-postadress)
Hej!

Lite vad jag kommer på i en hast.

Att som jag nämnde tidigare ser exakt vilken rumstyp det gäller.
Man ska helst kunna se priset hos alla bokningssidor som erbjuder hotellet och även priset direkt hos hotellet/hotellkedjan.
Man ska kunna precisera var man söker, inte bara en stad, helst ska man kunna filtrera genom att välja området på en karta.
Man ska bara få relevanta resultat för sin sökning, är man t.ex. 4 personer som ska dela rum så ska man bara få sådana rum i resultatet.
Det ska finnas så många olika val som möjligt vad gäller hotellens och rummens beskaffenhet så ma får så relevanta resultat som möjligt.
Det är mycket bra om det finns angivet vad hotellet fått för betyg på t.ex. Tripadvisor, också bra om man kan filtrera efter just betygen.
Av Dino_81
23 sep. 2012 08:55
Själv bokar jag oftast med hotels.se, fungerar bra och är prisvärt. Kan också samla bouns till fria hotellnätter.

Sawadee.com fungerar också bra, har aldrig haft problem med bokningar där.
Av Mirreli - Reseguiden.se
24 sep. 2012 11:44
Floridasidan, tack för din feedback.

Att kunna se priset från hotellkedjan är en funktion som även vi skarpt gillar, tyvärr så är detta svårt att genomföra pga ett flertal anledningar, inte minst rent administrativt.

I dagsläget på Reseguiden.se så kan man välja specifika områden och sedan visas de på karta. Vi har dock talat om att förtydliga ingången till kartan.

Angående antal personer så har vi valt att göra vårt sökformulär så enkelt som möjligt. Resultatet visar då alla olika kombinationer på det antal personer man har valt. Vi ska kika på möjligheter att kunna välja specifika rumstyper.

Ang. relevans så har vi i dag en kombination av pris, Tripadvisorbetyg och läge som avgör vilka hotell som visas först. Sedan kan konsumenten själv välja om man hellre vill se sortering på pris, antal stjärnor etc.

Säg till om det skulle vara något mer du funderar på.
24 sep. 2012 12:06
Citerat från mireille:
Floridasidan, tack för din feedback.

Att kunna se priset från hotellkedjan är en funktion som även vi skarpt gillar, tyvärr så är detta svårt att genomföra pga ett flertal anledningar, inte minst rent administrativt.

I dagsläget på Reseguiden.se så kan man välja specifika områden och sedan visas de på karta. Vi har dock talat om att förtydliga ingången till kartan.

Angående antal personer så har vi valt att göra vårt sökformulär så enkelt som möjligt. Resultatet visar då alla olika kombinationer på det antal personer man har valt. Vi ska kika på möjligheter att kunna välja specifika rumstyper.

Ang. relevans så har vi i dag en kombination av pris, Tripadvisorbetyg och läge som avgör vilka hotell som visas först. Sedan kan konsumenten själv välja om man hellre vill se sortering på pris, antal stjärnor etc.

Säg till om det skulle vara något mer du funderar på.
Hej! Du bad frågade ju "vad ni tycker gör ett hotellsök optimalt" inte bara vad som saknas på er dito ;-)

De flesta funktioner jag vill ha finns hos er.

Ska jag istället säga vad jag saknar här så skulle det vara, det jag nämnde om fler urvalskriterier vid filtrering, t.ex. kyl, pentry, micro o.s.v. antagligen svårt att implementera då det kan vara svårt att luska ut över huvud taget.....
Priser direkt från hotellen hade varit riktigt bra.
Jag skulle också vilja att ni hade fler leverantörer med, saknade t.ex. MrJet, Resfeber o.s.v. sist jag tittade.

Ni har lyckats bra och sökningen är väldigt bra och användbar!
Av Mirreli - Reseguiden.se
24 sep. 2012 15:48
Citerat från floridasidan:
Citerat från mireille:
Floridasidan, tack för din feedback.

Att kunna se priset från hotellkedjan är en funktion som även vi skarpt gillar, tyvärr så är detta svårt att genomföra pga ett flertal anledningar, inte minst rent administrativt.

I dagsläget på Reseguiden.se så kan man välja specifika områden och sedan visas de på karta. Vi har dock talat om att förtydliga ingången till kartan.

Angående antal personer så har vi valt att göra vårt sökformulär så enkelt som möjligt. Resultatet visar då alla olika kombinationer på det antal personer man har valt. Vi ska kika på möjligheter att kunna välja specifika rumstyper.

Ang. relevans så har vi i dag en kombination av pris, Tripadvisorbetyg och läge som avgör vilka hotell som visas först. Sedan kan konsumenten själv välja om man hellre vill se sortering på pris, antal stjärnor etc.

Säg till om det skulle vara något mer du funderar på.
Hej! Du bad frågade ju "vad ni tycker gör ett hotellsök optimalt" inte bara vad som saknas på er dito ;-)

De flesta funktioner jag vill ha finns hos er.

Ska jag istället säga vad jag saknar här så skulle det vara, det jag nämnde om fler urvalskriterier vid filtrering, t.ex. kyl, pentry, micro o.s.v. antagligen svårt att implementera då det kan vara svårt att luska ut över huvud taget.....
Priser direkt från hotellen hade varit riktigt bra.
Jag skulle också vilja att ni hade fler leverantörer med, saknade t.ex. MrJet, Resfeber o.s.v. sist jag tittade.

Ni har lyckats bra och sökningen är väldigt bra och användbar!
Hej igen, misstänkte att du hade kunskap om de flesta funktionerna som nämndes men valde att ge det långa svaret ändå ;). Angående faciliteter som micro etc. så visar vi faciliteter i den mån som vi kan hämta informationen, kvalitén på vad vi kan hämta är mycket varierande tyvärr.

Det som förvånar mig mest är att du saknade MrJet och Resfeber vid din senaste sökning, både dessa aktörer har vi hotell från...Kommer du ihåg vart du sökte och vilka datum så kan jag kolla själv.//Mirre
24 sep. 2012 16:07
Ja jag svarade ju bara på din första delfråga då jag misstänkte att Du redan visste vilka funktioner av dem ni hade ;-)
Minns inte vad jag sökte men gjorde en annan sökning nyss och då kom MrJet och Resfeber med.
Som sagt förstår jag att det är i princip omöjligt att få fram detaljerad info om vad som finns på alla hotell och rum :-)
Vad hotellen kostar är ju relativt lätt att kolla upp själv men vore ju ändå bra om de priserna dök upp i sökningen för att få en så komplett prissökning som möjligt.

Som Du förstår är jag tämligen nöjd med er tjänst i detta avseende, hyrbilsdelen här jag lite mindre nöjd med och även flygsöket kunde bli bättre men det är ju en annan historia.