Kön / Ålder
2004-09-27
Senast online
8 veckor sedan

2023-Startade försommaren med en resa till Krk med bästa vännen i april. En heldag i Zagreb och några dagar i Krk blev det. Så avslappnade och härlig resa. Till juli åkte hela familjen igen till Krk med ett längre stop i Udine- en mycket fin, liten historisk stad. På vägen hem stannade vi en natt i skidorten Kranjska Gora (härligt med lite svalare alpluft) och delar av familjen gav sig av på lite äventyr nämligen rafting i floden Cetina. Vi stannade även till i Österrike i Linz för linbana upp i bergen och rodel ner, kul! I september fick jag äran att åka på en studieresa med Turkiska turistorganisationen till Antalyakusten. Under 4 heldagar betade vi av denna vackra kust med både bad, natur, kultur (opera och flera antika städer) och givetvis MASSA god mat. Bara en månad bort är vår familjeresa med Ving till Makadi Bay i Egypten. Här står snorkling högst på listan!

2022- Familjen utökades i februari med en liten Jack Russel valp så detta år blev det att bila ner till "min" ö, Krk. Fantastiskt kul dock att göra lite stopp på vägen ner, bla Prag och ett stop vid Balaton i Ungern. Innan sommaren var vi på en långweekend i Köpenhamn i april, lite kallt men mycket trevlig mat och ett förstagångsbesök I Christiania. Spenderade även några dagar i London tidigt i november, fick kanonväder och en otrolig upplevelse då vi gick på ABBA Voyage.

2021-Tre veckor i Kroatien utan några större eskapader avklarades i juli. Tog dock två dagar för att åka runt i Istrien, främst i inlandet men passade även på att besöka vackra Rovinj. Höjdpunkten var den lilla byn Motovun som bjöd på hisnande vyer och fantastisk mat! Blir en tur till med mamma i september då vi ska resa ner till Zagreb med några dagar på Krk. Ska bli kul att återse ön i lågsäsong och hoppas på fina promenadmöjligheter.Sist, men inte minst, så blev det en sista minutenresa till Lanzarote och Playa Blanca över jul. Mycket positivt överraskad av ön och framför allt arkitekturen där stilen genomgående är mycket mer genomtänkt. Även området kring vulkanen var unikt. Mycket roliga vågor på ön, hit skulle jag vilja resa hit igen men då med fokus på ett annat område.

2020- Tänk att jag uppdaterar ett resår året efter. För mycket har hänt i vår värld och för lite resor för mig och många andra som älskar att resa och upptäcka. En liten jobbrelaterad resa blev det dock i november då jag och kollegan åkte en vecka till soliga Fuerteventura, fantastisk ö med många olika karaktärsdrag. Vi bodde på Apollo´s fina hotell Playitas och känslan av att kunna vara ute från morgon till kväll var oslagbar!

2019- Bokat är så klart vårt egna paradis i Kroatien, Krk och efter några härliga veckor där tar vi och åker upp till Zagreb för att vi inte hann med allt sist och sedan blir det tåg upp till Belgrad där vi skall utforska staden grundligt. I september utforskar hela reseguiden Kiev då vi åker dit på 4 dagar. Fantastisk stad, levande och vibrerande och en historia som berör. Senare under hösten blir det en vecka i Belek med hamam, utflykter och mycket aktiviteter, ett avbrott i vardagen och sista chans att fylla på soldepåerna innan vintern kommer här hemma. Kram!

2018 började rätt lugnt då mannen och tonåringen gjorde årets första resa till London under mars med fotbollsmatch på Wembley mellan England-Italien. Lagom till påsklovet fick jag megaflipp på att våren aldrig kom och bokade en resa med Turkietresor till Side Star Beach i Side. Så fantastiskt att se klarblå himmel, ett badklart hav (ca 21 grader), vackra solnedgångar och den bästa hotellmaten jag upplevt. Rekommenderar verkligen att åka till Turkiet under denna period, vi hade i stort sett fantastiskt väder under hela vistelsen, runt 22-26 grader.

Åkte iväg några dagar till Edinburgh för ett event med våra partners Booking.com och Rentalcars, denna stad är både mysig och lite mystiskt, man kan känna historiens vingar vart man än går. Sedan testades det på Skottlands nationallrätt, Haggis och ringdans, båda sakerna bra mycket bättre än vad jag trodde. Så sant att resor handlar om att slänga sina fördomar ut ur fönstret.

Under juli upplevde vi de två storstäderna Ljubljana och Zagreb sedan styrde vi vår kosa till ön Krk! Jag behöver väl inte tala om hur fantastiskt det var att uppleva fotbolls VM på plats, rent av magiskt! Tillbaka i Sverige har och vi har hunnit med en resa ner till Helsingborg där vi var ett gäng föräldrar som hyrde ett hus i fina Viken och njöt av Eskilscupen där det bjöds både på fotboll och varma bad på Tropical Beach.

Under julveckorna fick vi vår livs upplevelse då det bar iväg till Guadeloupe. Läs min guide så förstår du varför! https://www.reseguiden.se/reseguider/chilla-du-ar-i-guadeloupe-13744

2017 bjöd på Berlin, London (höjdare= Harry Potter utställning), Warszava, Legoland helg samt Kroatien(Krk) och några extranätter i Umag samt kul bad på Istralandia.
Avslutade reseåret i september då vi åkte på kortvecka i New York. oj vad frälst jag blev :)

2016- i Rom i maj, en månad i Kroatien, på Krk, Brac och i Trogir, magi! I december 3 veckor rundresa i Florida (Miami SB, Hollowood FL, Cape Coral, West Palm Beach, FL),

Glad tjej som gärna reser bort och upplever nya saker. Resandets karaktär har ändrats genom åren men det tillhör ju livets gång. Har bott periodvis i Brighton, Northampton och Birmingham pga studier. Har även bott på Gran Canaria och Malaga i 5 år och flyttade tillbaka till Sverige 2004. Jobbar på Reseguiden från att jag kom tillbaka hem och det blir man ju inte mindre resesugen av!

Mirrelis besökta platser
Resealbum  (Visa alla 2 album)
Två fantastiska veckor till franska Guadeloupe, julen 2018
22 jan 2019|Sol & Bad
Bilder  (Se alla 97 bilder)
Reseguider  (Se alla 24 reseguider)
Mirreli säger om sitt blogginlägg "När molnen kom till Cypern.":
Hejsan, tyvärr har våra reseguider något kommentarsfält. Stort tack att du tog dig tiden att skriva till mig, uppskattas! Allt gott, Mireille/Reseguiden
8 november 2023 14:06 - Anmäl
Lanzarotes finaste stränder
Mirreli har fått en guide publicerad "Lanzarotes finaste stränder":
På norra delen av ön ligger den lilla fiskebyn Orzola. Bredvid ligger en fantastisk turkosfärgad lagun med en gyllene strand. Stranden i Orzola har blivit utsedd till en av Spaniens tio bästa stränder av den lokala tidningen 20 minutos. Papagayostranden En bit från sprudlande Playa Blanca finner du denna mycket omtyckta och vackra vik med ett lika vackert namn, Papagayo beach (papeg...
4 oktober 2023 00:00 - Anmäl
Mirreli säger i Arwendogs diskussion "Bila till Kroatien":
Hej! Din fråga är väldigt bred och beror mycket på vad du gillar att se och uppleva, svårt att ge ett bra svar på om du inte utvecklar din fråga lite. Då tror jag även att du kommer få svar :). Vidare så är valet lite beroende på var i Sverige du startar och vilka länder du har högst önskan att se. Vanligtvis är det direkt till Tyskland med båt eller via Danmark som gäller. Sedan ner genom Tysklan...
29 september 2023 11:25 - Anmäl
Mirreli säger i Pummans diskussion "Open jaw":
Du kan ju kika här på reseguiden, klicka först i "flera sträckor" ;). Allt gott, Mirre på Reseguiden.se
5 september 2023 14:01 - Anmäl
Mirreli säger i Alinbis diskussion "RESTIPS FAMILJ VARMT STÄLLE NOVEMBER":
Hejsan, som start kan du kika i vår värmeguide för november :) https://www.reseguiden.se/reseguider/var-ar-det-varmt-i-november-8182
1 augusti 2023 09:50 - Anmäl
När molnen kom till Cypern.  2
Efter dagar av klarblå himmel fylldes plötsligt himlen av stackmoln. Perfekt tänkte jag och gubben, nu får vi en möjlighet att se oss omkring. Hyrde barnvagn (jomen på Sunwing kan man detta) och begav...