Stöd Ukraina

Mirrelis blogg

Fredag 27 Juni 2008 - Cypern

När molnen kom till Cypern.

Efter dagar av klarblå himmel fylldes plötsligt himlen av stackmoln. Perfekt tänkte jag och gubben, nu får vi en möjlighet att se oss omkring. Hyrde barnvagn (jomen på Sunwing kan man detta) och begav oss ut försedda med gott mod och massa vatten. Det visade sig en stund senare att vatten var precis vad man behöver då temperaturerna bara steg och steg, molnen till trots! Tror nog att temperaturen låg på runt 35 grader i skuggan men jo, vi hade bestämt oss för att promenera från centrala Ayia Napa till Sunwing hotellet. Det blev inget äventyr i sig då allt ser ungefär likadant ut men tacksamma för allt vatten som vi hade med oss var vi verkligen.

Vi skall på båttur en dag och förhoppningsvis se lite mer av vad ön har att erbjuda. Det blir liksom inte så mkt av att utforska ön på annat sätt med en 4-åring som bara vill bada i poolen. Våra reflektioner hittils. Ja, Cypern är ganska likt Gran Canaria som vi ju bodde på ett tag. Dock med ett undantag, det är riktigt dyrt här! I dag kunde vi inte tro våra ögon när vi fick betala 10 euro för tre pop-up isglassar... Hade inte förväntat mig ngt störra kulturutbyte i Ayia Napa och det var stundvis riktigt likt shoppingcentrerna på Playa Ingles...dom har vi inte saknat.

Men gott om sol är det och sonen trivs som fisken i vattnet och vi får vara tillsammans och njuta hela dagarna och roa oss kungligt med minidiscon och shower på kvällarna, vad mer kan man begära?

Hoppas solen skiner på er hemma!

Kram till alla som sliter på Reseguiden medans vi lapar sol- snart är det er tur:)
Dela med andra:    

Kommentarer
Mirreli säger till Kristoffer95:
Hejsan, tyvärr har våra reseguider något kommentarsfält. Stort tack att du tog dig tiden att skriva till mig, uppskattas! Allt gott, Mireille/Reseguiden
Postat 2023-11-08 14:06  Anmäl
Kristoffer95 säger:
Såg inte vart man kunde kommentera men stort tack för din artikel om Istanbul! Välskrivet och kul att höra mer :)
Postat 2023-11-08 13:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet