Använda olika bokningssajter för flygbiljetter

Av Parrot
15 aug. 2015 18:37
Visningar: 2328
Jag sitter och letar flygbiljetter till Hong Kong och sedan separata biljetter vidare till Filippinerna. Priserna varierar givetvis för exakt samma biljett och jag undrar vilken erfarenhet ni har av att boka flygbiljett via Sembo? Är de seriösa?
Av Birgere
15 aug. 2015 18:42
Seriösa men jag har aldrig sett dom komma högt upp på listan över billiga biljetter
Av Parrot
15 aug. 2015 18:49
ok, just nu är dom 2000 kr billigare på sträckan sto-hkg än alla övriga 15 sajter som säljer exakt samma biljett. Känns lite konstigt, men de kanske har köpt upp ett antal biljetter till bra pris... har försökt söka om dom på internet men hittar inget speciellt konstigt. Det enda är att de verkar mer sälja båt biljetter, paketresor och förmedla uthyrning av bostäder som jag förstår det än kanske reguljära flygbiljetter.
Av Birgere
15 aug. 2015 18:53
Helt normalt att en resebyrå sticker ut med bra priser. Sembo är väl störst i Sverige på lägenhet/hushyra för egen bil alt flyg plus hyrbil.
Har du kollat momondo?
Av Parrot
15 aug. 2015 19:02
Jag har kollat flera olika och Sembo kommer upp på Momondo som billigast. Jag brukar även kolla på destination.se och det är samma sak där. Har gjort en "testbokning" och det verkar heller inte komma till några kostnader i slutet, vilket det ibland gör på vissa sajter. Kanske bara är att slå till då? :) eller så finns inte biljetten när man tryckt in alla sina uppgifter och angett betalningen.. det har jag även varit med om förut..
Av Sierra
15 aug. 2015 19:14
Har du kollat direkt på de olika flygbolagens websites?
Av Parrot
15 aug. 2015 19:22
Ja Sierra, det har jag gjort. Detta gäller SAS och de är 2500 kr dyrare på sin sida jämfört med Sembo på exakt samma biljett för våran familj.
Av Parrot
15 aug. 2015 19:24
jag skulle ju helst vilja boka direkt via ett flygbolag för det skulle kännas mest säkert, men jag är inte sugen på att betala 2500 kr mer för exakt samma biljett. Har aldrig bokat via Sembo tidigare, men har testat några andra sajter och det har alltid funkat.
Av Birgere
15 aug. 2015 19:34
puff... upp med kreditkortet nu o boka :-)
Jag förutsätter resan är inom 10 månader.
Av Emolis
16 aug. 2015 05:52
Vi bokade via Sembo när vi flög till Singapore med Lufthansa i julas, de hade helt klart de billigaste biljetterna när vi bokade. Det fungerade hur bra som helst.
Av Sierra
16 aug. 2015 11:14
Snabbaste flighten från Stockholm till Hong Kong torde vara Finnair. Knappt 12 tim dit och lite drygt 14 tillbaka. Pris ca 6000 SEK beroende på när du skall åka.
Av Birgere
16 aug. 2015 11:39
Citerat från Sierra:
Snabbaste flighten från Stockholm till Hong Kong torde vara Finnair. Knappt 12 tim dit och lite drygt 14 tillbaka. Pris ca 6000 SEK beroende på när du skall åka.
SAS nya direktflight måste ju vara snabbare. Kanske ett specialdeal som Sembo har med SAS nu när dom öppnar upp den rutten.
Av Sierra
16 aug. 2015 13:24
Citerat från Birgere:
Citerat från Sierra:
Snabbaste flighten från Stockholm till Hong Kong torde vara Finnair. Knappt 12 tim dit och lite drygt 14 tillbaka. Pris ca 6000 SEK beroende på när du skall åka.
SAS nya direktflight måste ju vara snabbare. Kanske ett specialdeal som Sembo har med SAS nu när dom öppnar upp den rutten.
Riktigt Birgere.
SAS är snabbare och har ung samma pris spm Finnair.
Av Parrot
16 aug. 2015 15:31
ja, det är direktflyg med SAS jag har sett och det tar ca 10 timmar direkt från Stockholm och 11 timmar hem. Bra pris dessutom!
Av Parrot
16 aug. 2015 20:50
Nu har jag bokat resan via Sembo och fick den till bra pris så jag är nöjd!
Tack alla för er input i detta ämne :)