Åkattraktioner på Universal studios

Av Jenand
16 juni 2018 20:17
Visningar: 442
Ingår åkattraktionerna och studio tour i biljettpriset då man tar billigaste alternativet? Är det lång kö till studio tour?
16 juni 2018 20:25
Alla attraktioner ingår i entren
Av Jenand
16 juni 2018 20:32
Tack för snabbt svar!😀
17 juni 2018 16:30
Om ni går direkt till studiotour vid öppning kommer det knappt vara någon kö alls.
Av Anmo
29 juni 2018 08:54
Vi var på Universal igår och köerna till attraktionerna var runt 20 min på förmiddagen (ingen kö alls till Studio tour). Mellan ca 12-18 var det mellan 30-50 minuters kö till det mesta, men efter 18-19 nån gång så var det max 5 min även på de populäraste attraktionerna. Missa inte ljusshowen på kvällen vid Harry Potter-världen, den var helt fantastiskt bra!

Ett annat tips är att ta med sig frukt eller liknande om man får (vi hade vatten med och det gick bra). Allt ätbart var väldigt dyrt; 85 kr för en varmkorv, 120 kr för hamburgare (utan dricka), och 50 kr styck för pinnglass (typ Magnun), sockervadd och churros mm.
29 juni 2018 11:12
Citerat från Silverfang:
Om ni går direkt till studiotour vid öppning kommer det knappt vara någon kö alls.
Vilken tid på dan öppnar de i juli? Vilken tid stänger de?
29 juni 2018 12:35
Citerat från Moramannen:
Citerat från Silverfang:
Om ni går direkt till studiotour vid öppning kommer det knappt vara någon kö alls.
Vilken tid på dan öppnar de i juli? Vilken tid stänger de?
Kolla på deras hemsida!
Av Jenand
30 juni 2018 11:28
Citerat från Silverfang:
Om ni går direkt till studiotour vid öppning kommer det knappt vara någon kö alls.
Tack för tips!
Av Jenand
30 juni 2018 11:29
Citerat från Anmo:
Vi var på Universal igår och köerna till attraktionerna var runt 20 min på förmiddagen (ingen kö alls till Studio tour). Mellan ca 12-18 var det mellan 30-50 minuters kö till det mesta, men efter 18-19 nån gång så var det max 5 min även på de populäraste attraktionerna. Missa inte ljusshowen på kvällen vid Harry Potter-världen, den var helt fantastiskt bra!
Tack för tipsen!
Ett annat tips är att ta med sig frukt eller liknande om man får (vi hade vatten med och det gick bra). Allt ätbart var väldigt dyrt; 85 kr för en varmkorv, 120 kr för hamburgare (utan dricka), och 50 kr styck för pinnglass (typ Magnun), sockervadd och churros mm.
30 juni 2018 18:13
Citerat från Anmo:
Vi var på Universal igår och köerna till attraktionerna var runt 20 min på förmiddagen (ingen kö alls till Studio tour). Mellan ca 12-18 var det mellan 30-50 minuters kö till det mesta, men efter 18-19 nån gång så var det max 5 min även på de populäraste attraktionerna. Missa inte ljusshowen på kvällen vid Harry Potter-världen, den var helt fantastiskt bra!

Ett annat tips är att ta med sig frukt eller liknande om man får (vi hade vatten med och det gick bra). Allt ätbart var väldigt dyrt; 85 kr för en varmkorv, 120 kr för hamburgare (utan dricka), och 50 kr styck för pinnglass (typ Magnun), sockervadd och churros mm.
Vill man spara pengar, särskilt med många ungar: Åk på WalMart å köp typ boneless bbq chickenwings och potatissallad och färdiga mackor, lägg några vattenflaskor i frysen som dagen efter används som kylklampar i ryggsäcken och ta med in på Disney eller Universal och du sparar många hundra på maten den dagen. Fruktansvärt med nästan 200 sek för en hamburgermeny........
Av Birgere
30 juni 2018 19:31
Citerat från Brycecanyon:

Vill man spara pengar, särskilt med många ungar: Åk på WalMart å köp typ boneless bbq chickenwings och potatissallad och färdiga mackor, lägg några vattenflaskor i frysen som dagen efter används som kylklampar i ryggsäcken och ta med in på Disney eller Universal och du sparar många hundra på maten den dagen. Fruktansvärt med nästan 200 sek för en hamburgermeny........
Håller fullständigt med dig. Vi brukar själva fixa mackor innan vi åker ifrån boendet, vi har alltid massor med olika pålägg i o brödsorter att välja ifrån så att alla kan få sina favoriter.

btw...handlar tråden om Universal i LA eller Orlando 😁
Av Jenand
30 juni 2018 19:49
Citerat från Brycecanyon:
Citerat från Anmo:
Vi var på Universal igår och köerna till attraktionerna var runt 20 min på förmiddagen (ingen kö alls till Studio tour). Mellan ca 12-18 var det mellan 30-50 minuters kö till det mesta, men efter 18-19 nån gång så var det max 5 min även på de populäraste attraktionerna. Missa inte ljusshowen på kvällen vid Harry Potter-världen, den var helt fantastiskt bra!

Ett annat tips är att ta med sig frukt eller liknande om man får (vi hade vatten med och det gick bra). Allt ätbart var väldigt dyrt; 85 kr för en varmkorv, 120 kr för hamburgare (utan dricka), och 50 kr styck för pinnglass (typ Magnun), sockervadd och churros mm.
Vill man spara pengar, särskilt med många ungar: Åk på WalMart å köp typ boneless bbq chickenwings och potatissallad och färdiga mackor, lägg några vattenflaskor i frysen som dagen efter används som kylklampar i ryggsäcken och ta med in på Disney eller Universal och du sparar många hundra på maten den dagen. Fruktansvärt med nästan 200 sek för en hamburgermeny........
Tack för tipsen!
Av Jenand
30 juni 2018 19:51
Citerat från Birgere:
Citerat från Brycecanyon:

Vill man spara pengar, särskilt med många ungar: Åk på WalMart å köp typ boneless bbq chickenwings och potatissallad och färdiga mackor, lägg några vattenflaskor i frysen som dagen efter används som kylklampar i ryggsäcken och ta med in på Disney eller Universal och du sparar många hundra på maten den dagen. Fruktansvärt med nästan 200 sek för en hamburgermeny........
Håller fullständigt med dig. Vi brukar själva fixa mackor innan vi åker ifrån boendet, vi har alltid massor med olika pålägg i o brödsorter att välja ifrån så att alla kan få sina favoriter.

btw...handlar tråden om Universal i LA eller Orlando 😁
Tack för tips! LA menade jag☺
30 juni 2018 19:57
Vi släpar aldrig mat med oss, den har vi i en kylväska (eller frigolitlåda) i bilen, sen äe det bara att gå och käka elker hämta maten när man blir hungrig.
Av Jenand
30 juni 2018 20:03
Citerat från Floridasidan:
Vi släpar aldrig mat med oss, den har vi i en kylväska (eller frigolitlåda) i bilen, sen äe det bara att gå och käka elker hämta maten när man blir hungrig.
Det lät ju bra! Man kan alltså gå ut och in igen?
Av Birgere
30 juni 2018 20:12
Citerat från Floridasidan:
Vi släpar aldrig mat med oss, den har vi i en kylväska (eller frigolitlåda) i bilen, sen äe det bara att gå och käka elker hämta maten när man blir hungrig.
Testat det men då det kan vara 20min gångväg till bilen samt att speciellt ungar inte är hungriga på beställning så har vi valt att släpa på mackorna i en ryggsäck.
Av Helen69
1 juli 2018 10:22
Efter att ha köpt 4 park to park 2 dagars billjetter ( typ 9000kr)och 1 natts svindyr hotell vistelse ( typ $350 US) på universals hotell för att få express pass för de 2 dagarna tänker jag inte ta med mig mackor to parken för att spara några hundra lappor. 😂😂
Av Birgere
1 juli 2018 14:39
Citerat från Helen69:
Efter att ha köpt 4 park to park 2 dagars billjetter ( typ 9000kr)och 1 natts svindyr hotell vistelse ( typ $350 US) på universals hotell för att få express pass för de 2 dagarna tänker jag inte ta med mig mackor to parken för att spara några hundra lappor. 😂😂
Handlar inte enbart som i ert fall att spara kanske 1500-2000kr utan ni slipper köa för att få mat och får kanske en extra timmes åkande istället.🎢
1 juli 2018 15:58
Om ni inte hade bott på hotellet så hade ni fått betala för expresspassen, så den summan kan ni räkna bort från hotellpriset, då blir inte den hotellnatten så dyr. Så räknar vi som alltid bor en natt där. och jag håller med, skulle inte ta med mig mig mackor utan köper vår mat när vi är hungriga.>Citerat från Helen69:
Efter att ha köpt 4 park to park 2 dagars billjetter ( typ 9000kr)och 1 natts svindyr hotell vistelse ( typ $350 US) på universals hotell för att få express pass för de 2 dagarna tänker jag inte ta med mig mackor to parken för att spara några hundra lappor. 😂😂