Stöd Ukraina

Ivans blogg

Tisdag 29 September 2009 - Ho Chi Minh
Resealbum: Runt i Vietnam

Vietnam 1. Ho Chi Minh City

Landade kl 7 i morse (kl 2 pa natten svensk tid) efter 15 h i luften via Bangkok.
Gjorde direkt stan under dagen. De flesta sevardheter ligger inom gangavstand fran Northen Hotel.
Bade nyare och aldre fran franska koloniltiden.
En suveran lunch sedan innan tillbaka till hotellet. Dusch och litet vila. Har ju missat en natts somn.
Ut i kvall for middag i en tradgardsservering. Fran franska tiden. live stillsam music.
Maten har (efter tva tester) ar hitintill battre an bade i Thailand och andra lander runt omkring.
Intressant kryddning som inte ar for spicy.
Avslutade kvallen med en svang pa nattmarknaden. Ganska behagligt klimat.
Max 32 pa dagen men 80 % luftfuktighet.
Hort om tyfonen i Ho An, 9-gradg pa skalan. 25 har omkommit. Staden stangd. Skulle dit om tre dagar. Far se hur det gar. Uplagget gar ju att andra om det blir langvarigt.
Visste ju om att det var orkantid har nu, sa ingen overaskning.
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Hej!

Vad gott att ni hann fram. Läste precis att de ställt in flygen till Vietnam fram till idag. Hoppas er resa kan fortsätta enligt planerna.

Take care!

Marika
Postat 2009-09-30 12:03  Anmäl
Merlin säger:
Härligt att höra ifrån er, man undrar alltid när man hör något sådant här o jag visste att ni var på väg dit. Hoppas att ni får en härlig resa trots detta. Var rädda om er.
Postat 2009-09-30 07:57  Anmäl
Reseglad säger:
Gott att höra från dig.Kanske finns där något bra lim att köpa som skyddar mot vinden.
Va rädd om Er.
Postat 2009-09-30 07:52  Anmäl
Crista säger:
Låter som det trots allt börjat bra för er på resan....håll ordentligt i hatten bara.
Du har väl inga problem att arrangera om om det behövs.
Ha de så gott bägge två.
Postat 2009-09-29 21:36  Anmäl
Mjorumm säger:
Så skönt och gott ni har det,tråkigt med tyfonen
Maten hoppas jag du har med dig lite recept på
Ska bli intressant att läsa nästkommande från dig
Christina
Postat 2009-09-29 21:22  Anmäl
Sierra säger:
Skön rapport Ivan! Hälsa hustrun och buon appetito!
Postat 2009-09-29 21:20  Anmäl
Bengtar säger:
Jag följer din resa med stort intresse. Åker i samma spår med start den 17;e. Det om maten låter spännande. Du höjer tempen hos mig.
Postat 2009-09-29 21:08  Anmäl
Myrran säger:
Tack för din första rapport. Det är alltid trevligt att läsa om dina spännande resor. Hoppas inte orkanen når er. Ser fram emot nästa
berättelse.
Maggan.
Postat 2009-09-29 21:06  Anmäl
Rika44 säger:
Flyg inte iväg med vinden, du får hålla i dig i någonting som är fastankrad i marken.
Postat 2009-09-29 20:10  Anmäl
Gbenskar säger:
Roligt att få en rapport från er resa. Skönt verkar ni haft hittills. Hoppas vädrets makter är med er.
Gunn-Britt
Postat 2009-09-29 19:00  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mellanöstern — Iran
9 år sedan
Med M/V Funchal till Scotland.
10 år sedan
Malta och Gozo.
10 år sedan
Malaysia och Malacca Strait.
11 år sedan
Efter Indien.
11 år sedan