Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Fredag 14 Augusti 2009 - Kreta

Toppen-vecka på Kreta

Det blev en av mina bästa semestrar, denna semester som jag tillbringade alldeles ensam på MakrigialosKreta. Från flygplatsen i Heraklion var det drygt 2 timmar buss till Sunwing Makrigialos. Så det blev en liten sightseeing. Kreta består av berg som stupar ner i havet och där finns också underbara bukter med sandstränder. Sunwing var ett trevligt hotellområde med fina, välplanerade och bra utrustade lägenheter. Jag bodde i Minos och hade en 1:a med balkong mot havet. Här satt jag och åt frukost och lunch. På kvällen gick jag först en promenad och utforskade omgivningarna och gick sedan till någon trevlig restaurang och åt en god middag. Kastor (borg på grekiska) blev min favorit. Där fick jag ett bord med underbar utsikt över bukten och byn. Hotellets ena restaurang besökte jag en kväll och den hade också fin utsikt över havet, men de restauranger som fanns utanför hotellet kändes mysigare. På dagarna låg jag på den fina sandstranden och badade i det underbara vattnet. Ljuvligt varmt! Det fanns även flera pooler på området, men jag föredrog stranden. Fick väldigt bra kontakt med kioskägarinnan, en trevlig grekiska i min ålder som pratade engelska. Stod alltid och pratade med henne när jag köpte mig en frappé på eftermiddagen. Hon berättade om sin familj och jag om min och om hur olika livet är i Grekland och i Sverige.
Det var lite tråkigt att behöva åka hem igen, för jag trivdes så bra. Och det var toppen att åka ensam. Något som jag inte gjort för sista gången.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Roligt att du kom iväg och att det blev lyckat!
//Uffe
Postat 2009-08-14 23:38  Anmäl
Marika säger:
Grattis till en lyckad resa! Blev jättesugen när jag läste din blogg, verkligen total semester.

Ha det så bra!

Kram Marika
Postat 2009-08-14 22:58  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet