Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Söndag 5 Juli 2009 - Lidingö

Det blir Kreta!

När min man dog i början av juni så stannade livet plötsligt upp. Vår planerade Kretaresa till Platanias fick jag avboka, då jag kände att jag inte skulle klara av att åka dit utan honom. Det var ju en resa vi hade planerat och valt.
Nu låg min semester fast, kunde inte ändra på mina semesterveckor. Mina döttrar ville ha med mig till Spanien, men jag kan inte ta ledigt då. Vänninorna hade också redan bokat sina semesterresor och deras tidpunkter stämde inte överens med mina. Vad göra? Jo, man får försöka att testa och åka ensam en vecka till sol och bad. Jag ville bo nära stranden, gärna på en anläggning som har pooler, restauranger, aktiviteter. Där känner man sig nog inte så ensam. Valet föll på Sunwing MakrigialosKreta. I början av augusti bär det av. Jag återkommer och berättar hur det var!
Dela med andra:    

Kommentarer
Lasarita säger:
Vad starkt av dig, men man måste fortsätta. Jag tror att du kommer att få en bra semester även om du åker själv. Åker mkt själv också och det finns alltid folk som man kan prata med och göra saker med, ta med dig ngr böcker att både läsa och som ljudböcker så kommer det att gå galant!
/Sari
Postat 2009-07-06 11:17  Anmäl
Mpc säger:
kriser är till att övervinna o me den så så går man starkar vidare fram i livet .
Postat 2009-07-06 08:07  Anmäl
Lillagumman säger:
Vad starkt av dig att åka iväg trots förlusten av din man i juni,men du gör helt rätt.När du väl är på plats tror jag att det känns skönt för dig att du klarat av det.jag tycker att du är stark.
Lotta
Postat 2009-07-06 07:48  Anmäl
Lotta08 säger:
Beklagar din sorg.
Jag hoppas att du får en fin vecka på Kreta även om du reser ensam.
Kreta är,i mitt tycke,helt underbart!
//Lotta.
Postat 2009-07-05 13:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet