Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Tisdag 19 Februari 2013 - Bali

Magisk resa

Har varit på en magisk resa till Bali med tidningen Nära och Monica Travel. Där var vi med om reningscermonier med balineser och överstepräster. En välsignelsecermoni i de gamla kungliga palatsen i Belayu i Tabanan, där vi också fick träffa en riktig prinsessa. Sedan så besökte vi ett ashram där vi guidades genom tre meditationer. Eftersom det var fullmåne så åkte vi och tittade på Kecak-dans. Vackra män och pojkar som symboliserade det onda och det goda i en häftig dans med eld. Vi fick äkta balinesisk massage och en gourmetlunch med temat raw food. Vilka smaker! Så otroligt gott. Vi besökte Modertemplet, tyvärr i ösregn. Solnedgång i Tanah Lot, det är ett av Balis havstempel och berömt för sina vackra solnedgångar. Silversmide och batiktillverkning. Balineser är duktiga hantverkare. Ubud är kännt för hantverk. Vi bodde en natt på en elefant-lodge, red på elefanter, tvättade elefanter och fick bada med elefanter. Där blev man uppringd i sitt rum: er elefant kommer om 5 minuter. Det kallar jag service.
I Sanur bodde vi 3 nätter och där så hade vi varje morgon yoga. Där njöt vi också av bad i havet och några lata timmar i solstolarna. Där fick jag också en kroppsbehandling där man smordes in med vit lera och grönt te, sedan så knöt de bananblad om kroppen och så fick man ligga i 15 minuter. När man sedan duschat, så hade man en underbar len hud.
Allt detta under guidning av Monica, som är en fantastisk guide. Hon lyckas alltid hitta det lilla extra, som inte många turister får uppleva. Och som brinner för sitt jobb. En resa ordnad av Monica Travel är en speciell resa där man får uppleva mycket mer än det man betalat för.
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger till Brigitta:
Tack för tips, men tyvärr är inte långresor för mig längre aktuellt.
Postat 2013-02-19 15:49  Anmäl
Brigitta säger till Bibchen:
Ja det var en upplevelse. Jag har varit på Bali 5 gånger innan denna resa, men nu fick jag uppleva ett annat Bali.
Om du vill åka på en resa utöver det vanliga, gå in på http://www.monicatravel.se och kolla in hennes resor. Hon åker med som guide på alla resor och du får uppleva något som ingen annan har upplevt.
Postat 2013-02-19 15:42  Anmäl
Bibchen säger:
Wow, vad häftigt!
Postat 2013-02-19 13:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet