Stöd Ukraina

Chrippelinas blogg

Torsdag 29 Januari 2009 - Koh Phi-phi
Resealbum: 90 dagar i Asien

Phi phi!

Inget blev saklart som vi tankt oss, 12 timmar direktbuss till phuket var planerat. sa har blev det.

minibuss i 10 minuter till stora bussen dar vi inkvarterade oss. stora skona saten och ac, nice!
precis innan bussen skall aka kliver en svensk medelalders man pa - dyngrak. han far hjalp av skrattande thailandare for att ens ta sig upp pa bussen. han blir placerad langst fram.

efter ca 10 minuter sa borjar det lukta rok i bussen, japp, han blossar pa ordentligt pa forsta parkett.
ett par hetsbloss efter han blev tillsagd var det sista han rokte pa bussen...

Forsta stoppet gor vi kl 22.30 for att ata och (vi borjade aka kl 19) dar jag chrippe sjalvklart ska utmana odet direkt och kastar i mig nan kycklingrora med ris som sakert statt i solen och gottat sig hela dagen, men, tro det eller ej. jag klarade mig fran uppkastningar!

Efter att vi slappt av ett schweiziskt (stavas det sa?) par i nan stad sa var nasta stopp surathani. 4 timmar fran phuket. ca en timmes vantan dar innan en minibuss kor oss vidare till - surathani...... vi hade kunnat ga den biten som han korde oss. ytterligare 2 timmar vantan i surathani's ghetto tillsammans med 3 glada indier fran new dehli. nar en thaisnubbe ikladd endast handduk kommer ut och fragar vart vi ska, sa kommer vi (jag, lina o ewa) overens om att forsoka ta oss till phi phi blir vi erbjudna att betala 550 baht for batbiljetter och hamtning vid bussen. vi nappar och blir snabbt inkastade i en ny minibuss som vi tror ska ta oss till phuket men den tar oss till javisst! en NY buss! vi ar fortfarande i surathani, sa ni vet..

dar ater vi igen och vantar 1,5 timme tillsammans med 2 killar fran manchester innan vi aker vidare med stora bussen, mot phuket.

not.

vi blir overraskat avslappta i krabi darifran sen vi far vanta ytterligare 1,5 timme innan baten tar oss till efterlangtade phi phi island. dar vi nu ar.

12 timmar direktbuss blev alltsa istallet 21 timmar med 2 miljoner byten.

pa baten till phi phi traffade vi tva nya britter - ett par fran leeds och en spanjor som har ett svenskt ex. han kan saga pussgurka. stiligt.

vi blev som vantat direkt paflugna av hotell-folk men starkt psyke som vi har sa bestamde vi oss for att knalla runt och hitta nagot pa egen hand. vi lyckades efter manga "sorry, fullbooked, come back tomorrow" hitta rum pa samma stalle som spanjoren. sergio, forbokat pa. han skrot garna om att hans bara kostade 700 baht, han var inte lika nojd nar vi fick betala 500 baht.

av alla vi snackat med sa verkar ingen bo billigare har. sang, flakt och en liten byra. vem behover mer?

det kryllar av svenskar pa on, linda nere fran nalsta (gymmet) bor pa samma stalle som oss. sjukt.

forsta kvallen har pa on gick vi ut och kakade med naomi, jamie och sergio (leeds och spanien). lina och ewa var trotta efter allt resande och knoppade efter maten, jag hangde pa dem ovanstaende ut pa kalas.

idag tog vi en bat-taxi till longbeach en bit bort pa on, forsta riktiga sol och baddagen var efterlangtad! invigt kameran i vatten ocksa, funkar kanon! nu blir det en hukande dusch da trycket pa vattnet inte funkar om man star uppratt. l

vi kommer stanna 2 natter till har innan vi drar vidare, tack for tipset lotta. vi kollar upp det! lagger upp en del bilder ocksa! vi hors om nagra dagar!

puss o kram , chrippe o lina

vi kommer
Dela med andra:    

Kommentarer
Hej darlingar!! Låter härligt där hos er:) nu är jag nästan utomlands, skåne alltså! Fick numret av Alex, har ni fått mitt sms?? Vet ju inte om d funkar eller ej! Saknar er massa och hoppas att ni har det toppen! Ser skönt ut på bilderna:) hälsa ewa! puss johanna
Postat 2009-01-31 15:24  Anmäl
Jennya säger:
Gud, vad spännande att få läsa om det ni upplever.Lite otur tycks ni haft, men det får man ta.Bara det att få ge sig iväg.......
Kramar tiller båda
Mormor & Morfar G&R
Postat 2009-01-29 14:06  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet