Stöd Ukraina

Chrippelinas blogg

Tisdag 27 Januari 2009 - Bangkok
Resealbum: 90 dagar i Asien

One night in Bangkok!

Nu ar vi har! Resen gick hur smidigt som helst, vi fick springa lite i wien da vi uppenbarligen maste haft lite motvind som da bara gav oss 30 minuter mellan planen.. en hets-kiss hann vi dock med, skont.

Vi hittade snabbt en taxi till vart lyxiga hotell (tack mamma) dar vi gled in i badtofflor och badrock efter en skon dusch. sen bar det direkt ut pa stan, vi tog en taxi genom hela stan i rusningstrafik for att mota upp ewa pa koh san road. chaufforerna ar mottligt sugna pa att kora pa taximeter och forsoker hela tiden blasa oss, men, icke. 10-12 kronor kostar val snittresan i stan for oss..

ewa hade traffat en hollandsk tjej som motte upp oss pa hotellet for att kaka middag. vi blev tipsade om en fiskrestaurang i chinatown (det ar kinesiskt nyar har nu) som vi efter manga om och men tog oss till. den har hollandska bruden var ett lonely planet freak och vagrade aka nagonstans utan att titta upp det i sin bibel, suck.. iaf. vi kom dit! maten var kanon och vi satt precis vid kanalen och njot av utsikten.

efter maten drog vi till en nattmarknad i en park och kopte oss varsitt par solglasogon infor kommande soltimmar.

Idag kanns det som vi varit runt hela bangkok. vi (Chrippe lina & ewa) borjade dagen med att ta skytrain till ett turistcentrum dar vi skulle kopa tagbiljetter till phuket (vi har andrat rutten lite), men, det var valdigt valdigt fullt. Vi fick iaf tag pa bussbiljetter ikvall kl 19 och ska komma fram imorn bitti kl 08.00 i phuket. tur att pappa skickade med 3 somntabletter. dagens stora projekt var otippat nog att hitta hit, till ett internet cafe. nu ska vi forsoka hitta boende pa nagon o utanfor phuket innan vi ater och hoppar pa bussen!

Vi hor av oss igen och laggar upp bilder nar vi har lite mer tid! Horde att snon lagt sig dar hemma, sweet :)

Massa pussar & kramar fran ett soligt Bangkok!!
Chrippe och Lina
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotofjall säger:
Vill bara först kommentera Lillebrors inlägg om att det inte finns snö. Här på min gata är det snö.

Eftersom jag har engagerat hela avdelningen i er resa så var det en som just kommit hem från Phuket som hade hittat en paradisö vid namn Koh Yao. Ligger nordost om Phuket, mot Krabisidan. "Inga turister" och humana priser som tex 650 bath/natt om man bor på södra ön. Runt 12400 bath om man bor där hon bodde. Lite tips, från en coach, som ni egentligen inte behöver men som inte kan låta bli.

Det verkar mest vara kommentarer från vänner och anhöriga, var är ni själva? Vi brinner av nyfikenhet att veta ALLT om er resa, det är ju faktiskt vi som är kvar hemma och här händer det ju inget spännande (talar för mig själv om ingen annan tycker likadant). Ingen stress men skriv snart ett långt inlägg om er resa.
Kramar i massor från Mam o Pap Lotta o Tommy
Postat 2009-01-28 16:32  Anmäl
Kannikat säger:
Hej på er !

Kul att läsa om er resa !

Ha det !
Moster Annika
Postat 2009-01-27 21:10  Anmäl
Lillebror säger:
Jag säger såhär. Bränn eran bibel och kör på instinkt:D Vilken tur att ni möttes upp ni och ewa. Läste på chrippes facebook och såg att hon hade skrivit där. Var orolig att ni inte skulle träffas. Ni måste även lägga upp bilder på schtek glajjorna. Köp några till mig med. Hoppas ni har räknat med att jag vill ha en förbannat massa presenter när ni kommer hem^^
Det känns lite flummigt att det finns något som heter chinatown i thailand:P

Måste även tillägga att det finns inget som heter snö i Sverige. Slask är det rätta ordet.
Saknar er så ofantligt mycket och är så förbannad avundsjuk på er.

Jag kommer få samåka med en tjej till norefjell som ochså ska börja jobba där så jag slipper ta tåget.
Jag ska även bli norrman;) norskt personnummer ska införskaffas i oslo innan vi brummar vidare till norefjell.

Det finns väl inte så mycket mer uppdaterings info om mig än så länge. Update kommer vid ert nästa inlägg. Jag menar, ni måste ju veta hur det går för lillebrorsan oxå;)
Hare så jävla gött så hörs vi.
Pussåkraaaaaam
Postat 2009-01-27 18:17  Anmäl
Sutho säger:
Vad skönt att ni är framme. Låter underbart ,hoppas ni får en bra resa till Phuket, jag tittar in i morgon.
Puss i pannan på er gullungar
Mamma/Sussi
Postat 2009-01-27 10:36  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet