Stöd Ukraina

Chrippelinas blogg

Måndag 2 Mars 2009 - Cameron Highlands
Resealbum: 90 dagar i Asien

Te, nagon?

... ja, vi tog morgonbussen fran KL till Cameron Highlands dar vi ar nu. En skithaftig stad uppe i bergen dar det ar sa gront overallt att man inte vet vad som ar upp o ner. vi kom hit vid lunch och akta nastan direkt pa en tur.

forsta stoppet var ett buddatempel, det har varit lite daligt med kultur sa har langt pa resan sa det var lite mysigt att glida runt barfota bland munkarna och spana.

efter det akte vi till en stor rosentradgard, tjejerna alskade det medans jag overvagde att hoppa ner i den grona avgrunden, men! tack o lov gjorde jag inte det utan vi fortsatte upp for en lang, lang, lang, lang trappa sa vi fick varldens haftigaste utsikt over hela staden och te plantagen nedanfor.

juste, cameron highlands ar jatte jatte kant for sina te plantager, det ar darfor vi ar har! :)

sen, akte vi forbi en jordgubbsplantage, har borjade jag verkligen trottna pa plantage men jag blev raddad provsmakningen av gubbarna.

efter gubbarna akta vi till ett slags fjarilshus som var sa mycket mer an fjarilar! vi hade en jatterolig guide som visade oss runt och vi fick se ormar, vandrande pinnar, vandrande lov, skorpinioner, skoldpaddor, grodor, stora konstiga baggar, jatte grashoppor.. dem flesta djuren fick klattra pa oss vilket ni far se pa bilder sen! skorpinionen fick dock stanna pa marken, guiden sa att den var "half-poison". vi gillade inte oddsen.

till sist fick vi se vara efterlangtade te plantage. maktig utsikt! finns inte mycket mer att saga. ni far lata bilderna tala istallet nar dem kommer! senare ikvall eller imorn!

Vi har bokat flyg fran Singapore till Borneo den 16e mars, sa ni vet!

puss o kram fran oss!
Dela med andra:    

Kommentarer
Jennya säger:
Tack för svaret på min sida.
Sköt om er nu.
Kramar Mormor & Morfar
Postat 2009-03-29 19:21  Anmäl
Jennya säger:
HEJ PÅ ER!
VAR BEFINNER NI ER NU?HAR INTE LÄST NÅ´T NYTT PÅ ETT TAG.
KRAMAR TILL ER BÅDA
MORMOR OCH MORFAR
Postat 2009-03-25 18:57  Anmäl
Jennya säger:
HEJ PÅ ER VÄRLDSRESENÄRER. AKTA ER FÖR SKORPIONER,SÄGER JAG BARA.
vI HAR KOMMIT HEM FRÅN TENERIFFA, DÄR VI VARIT I TVÅ VECKOR.
VI HADE RIKTIGT SKÖNT. MEN TÄNK OM VI HADE ORKAT MED EN SÅDAN RESA SOM NI GÖR.
KRAMAR TILL ER BÅDA!!!!!!!!!!
MORMOR & MORFAR
Postat 2009-03-02 14:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet