Stöd Ukraina

Chrippelinas blogg

Söndag 1 Februari 2009 - Koh Lanta
Resealbum: 90 dagar i Asien

HAJAR!

va kul att det ar sa manga som vill titta in och lasa vad vi har for oss! jag har annu inte haft aran att skriva ett meddelande, men jag satsar pa ett sa uttommande inlagg som mojligt!

kan bara borja med att saga att vi har SNORKLAT MED HAJAR! det var inte lika haftigt som det later... dom var inte stora alls, tyo som tva skollinjaler och betedde sig inte sadar hajigt som jag hade forvantat mig, det lat inte dum dum dum dum dum dum nar jag steg ner i vattnet och inte heller fick jag mina ben avamputerade av dessa bestars jattekakar. nej, det var som att traffa pa blunder... coolt, men inte sa laskigt som man skulle kunna tanka sig! Jag tyckte nastan att fiskarna som kakade brodet vi slangde fran baten var mer skrammande! man trodde inte att det fanns en fisk under ytan, helt lugnt var det, och sen slangdes det i en yttepytte liten brodbit och da ver det som om hela havets invanare hade kommit dit och skulle ata pa just den lilla brodbiten! dom kastade sig over varandra och hoppade och slet...nastan som hajar

Den snorklingstrippen var valdigt haftig, vi sag allt fran maneter till leonardo di caprio, eller nej vi kunde ha gjort, vi var pa stranden dar the beach hade filmats, och hade vi bara kommit hit ca tio ar tidigare hade vi fatt traffa honom. det hade varit kul. tror att vi kommer forsoka lagga upp lite bilder pa hur det sag ut under vattnet, for var kamera funkar verkligen som den ska!

Vi var ute fran 11 till solnedgangen pa en longtailbat och hann med att se hur mycket schysst som helst, allt fran dyket med hajarna och maya beach (filmstranden) till bambo island som var ett naturresarvat med en grymt fin strand!

Phi phi har kort och gott varit kanon, perfekt vader, smockat med glada backpackers och underbara strander! Vi hann med nod och nappe med baten imorse till Koh Lanta 1,5 timme ifran Phi Phi dar vi nu ar. Har tagit in pa ett mysigt litet stalle precis vid stranden dar vi alla 3 delar en bungalow och betalar 400 baht natten, tillsammans.

Vi har tankt att ta oss runt on under ett par dagar nu och forsoka hinna med att se en del smaoar har utanfor ocksa innan vi drar vidare till Railey beach och sen upp mot ostkusten och fullmoon pa koh pangang och dykning pa koh tao!

ska forsoka fa upp lite bilder nu!

Vi hors snart, hoppas ni har det bra dar hemma!!

puss & kram, chrippe o lina
Dela med andra:    

Kommentarer
Jennya säger:
Hej på er!
Det är jätteroligt att läsa om, vad ni har för er.Tänk hajar,även om de bara är en halv meter, så är det spännande.
Nej, jag tror inte partyt blir inställt, bara roa er, men var försiktiga ändå

Kramar Mormor & Morfar. G&R
Postat 2009-02-01 22:25  Anmäl
Lotofjall säger:
Det är underbart att dansa med hajar. Nog lät det lite dum, dum, dum,dum, dum, dum ändå när bestarna kom närmre och närmre med öppna käftar och siktet inställt på brödbiten i er hand. Tog ni med lite sand från stranden där Leonardo di Caprio spelat in filmen. Tänk att få ha varit på samma strand som Leonardo.
Det låter tryggt för oss som är kvar här hemma att ni är på väg till Koh Pangnan och fullmoonparty. Hoppas att det är molnigt den natten för då syns ju inte månen och då blir väl partyt inställt?
Det är skönt att ni har det bra och att ni följs åt tillsammans.
Kramar mam o pap
Postat 2009-02-01 12:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet