Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Torsdag 7 Januari 2016 - Doha
Resealbum: Kerala i Indien

På hemfärd

Idag fick vi 3-4 timmars sömn, beroende på hur snabbt vi somnade.
Vi vaknade av väckarklockan och jag hade en brännande klåda på foten och armen. Jag hade blivit biten på natten av någonting, såg inte ut som som myggbett men som tur var har det redan lagt sig.
flygplatsen gick vi igenom ett flertal passkontroller och snart sa vi ett sista hejdå till Indien.
Jag kommer verkligen sakna det här, men det ska bli skönt att komma hem till en egen säng, ett eget hus, drickbart vatten från kranen och framför allt våra hundar Nessie o Zazu!
Ja, gud vad jag har saknat mina sötnosar.
Jag har tänkt på Nessie varje kväll jag går och lägger mig, vad gör hon just nu? Saknar hon mig? Jag vet att hundar inte saknar på det sättet men jag kan inte låta bli att fråga mig det. Tänk om hon sitter där och väntar på mig.
Imorgon ska vi äntligen hämta dom!!!
Men tillbaka till flyget. Precis innan vi kom in i gaten så kom en flygvärdinna och hämtade pappa och frågade om vätskor i vårt bagage.
Han fick följa med henne och titta på vad dom hittat, såklart var det mitt fel. Sanden på black beach var ju helt svart så jag ville ha med lite hem och mamma tyckte att en balsamflaska gick jättebra att ha den i, det tyckte inte vakterna, i deras ögon såg det ut som krut...
Men sanden analyserades och dom förstod att det bara var lite sand.
Men annars gick flyget bra och nu sitter vi på den gigantiska flygplatsen i Doha.
Här finns allt från shopping, lånedatorer och glaståg till vilorum, hotellrum och bönerum.
Det känns mer som en jätte, jättestor kryssning, ja förutom att det inte är en båt då..
Det enda dåliga här är att allting kostar lika mycket som det gör i Sverige, det är lite tråkigt..
Men nu ska vi gå och käka! Och några timmar senare ska vi ta flyget till köpenhamn!!!!
Hejdå

/Elsa 13
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan