Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Fredag 30 December 2016 - Paris

Tankar och tips

Idag var vår absolut sista dag i Paris, vi spenderade några sista timmar på att strosa lite extra och uppleva området vi bott i nu en sista gång. Bland annat hittade vi till min förtjusning en second hand-butik på andra sidan Seine. Dessvärre hittade jag inget roligt där.

Efter det tog vi oss via tåg till flygplatsen där vi befann oss i några timmar. Nu är vi i alla fall på väg hemåt igen. Jag är riktigt nöjd med resan, och glad över att äntligen ha fått uppleva Paris och en del av Frankrike.

Vi har ätit så mycket mat under denna visit så man nästan har blivit trött på att äta....trerätters, ostfyllda crêpes, choklad mousse och en väldig mängd lax. Som vegetarian måste jag säga att utbudet är begränsat. Jag äter fisk och fick överleva på det, men som "ren" vegetarian får man nog vara beredd på att leta lite efter en restaurang som serverar minst en vegetarisk rätt. Men over all är det roligt att ha fått uppleva det så kända franska köket.

Jag tänkte att jag nu efter resan kunde göra en liten tips-lista för en Paris-resande:

Quartier Latin
Området vi bodde i som vi alla tre uppskattade väldigt mycket. Detta kvarter ligger precis vid Notre Dame och Seine, men har även nära till Saint Michel tågstation. Området är ett college-kvarter med mycket restauranger och trevliga butiker. Kvarteret ligger även väldigt i centrum.

Home Latin
Hotellet vi bodde på som var mycket trevligt. Rekommenderas.

Restauranger
Det finns hur många som helst och de flesta vi hann besöka var väldigt mysiga med trevlig personal. Här är några av de bra restauranger vi besökte som jag rekommenderar (alla ligger i Quartier latin):
Le Quartier Latin
Le Grand Bistro
L'auberge St-Severin

Kommer verkligen sakna Paris!

//Saga
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan