Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Torsdag 7 Januari 2016 - Doha
Resealbum: Kerala i Indien

Flygplatsdrama

Idag började hemresan 1.30. Hotellet körde oss till flygplatsen och sedan började äventyret "Hemresa"! Första passkontrollen var för att gå in genom första dörren och passkontroll Nr:2 var 4 meter efter den första. Sedan slussades vi runt i fållor och visandet av pass slutade inte förrän vi visat biljetter och pass åtta gånger! När vi kom till gaten blev jag kallad till disken där jag fick lämna ifrån mig mobil och alla lösa saker. Det visade sig att de hittat en flaska med något innehåll i vårt bagage som vi redan checkat in. Elaine och jag trodde det var cocosnötsoljan som börjat läcka.
Jag blev slussad själv med en värdinna genom ytterligare kontroller och visiteringar innan jag kom till säkerhetsavdelningen där väskan fanns. Jag såg att det var Elsas väska. Två beväpnade vakter stod och bevakade väskan och frågade om jag kunde öppna den. Det första jag såg var att inget läckt och undrade vad det kunde vara? Jag kände mig lite nervös när jag öppnade väskan och det första jag fick upp ur en sidoficka var en balsamflaska! Vakterna ryggade tillbaka. Jag sa att det bara var balsam och räckte över flaskan. Jag kollade vidare i väskan, men hittade inget mer! Vakterna brydde sig inte alls om mig och väskan, utan var helt fokuserade på balsamflaskan. Det kändes lite skumt, så jag tog flaskan från dom och öppnade. Jag blev själv förvånad för det såg inte ut som den innehöll balsam! Nu blev jag lite paff!
När jag samlat mig hällde jag ut lite av innehållet i handen och kom på att Elsa hade plockat med sig lite av sanden från Black Beach. Det som låg i min hand liknade svartkrut väldigt mycket. Då kunde jag inte hålla mig och började skratta högt. Jag förklarade för vakterna som tog flaskan för analys.
Efter en stund kom de tillbaka och jag fick tillbaka balsamflaska och jag kunde återförenas med min familj. Inget indiskt fängelse denna gången :) !

/ Johannes ( nästan från ett fängelse) 😂
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan