Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Söndag 20 December 2015 - Kochi
Resealbum: Kerala i Indien

Gårdagens sightseeing

Igår så började dagen lite tråkigt, Vilgot fastnade med foten i ett hål och trillade och började blöda. Två tuktukförare hjälpte oss. Så när Ville var glad igen så hoppade jag och mamma in i en tuktuk och pappa, Vilgot och Saga in i den andra. Vi bad dom om en rundtur i Fort Kochi.
Vi fick först se en massa tempel, vissa var för kristendomen och andra för hinduismen.
Vi åkte sedan till ett ställe där man kunde se 3 öar från utsiktsplatsen. Men innan vi fick komma upp dit så behövde vi gå igenom alla grejor i affären på dom andra våningarna.
Jag och Saga köpte en varsin sjal. Saga en orange och jag en lila och grön.
Sedan skulle vi titta på juveler, ädelstenar och fina metaller. Dom hade fina smycken av safir, guld, silver och mycket annat. Men vi ville inte köpa något. Medans vi satt och lyssnade på hur duktig affärens chefs familj var på allt så blev vi bjudna på te.
Utsiktsplatsen var lite av en besvikelse..
Det var byggställningar på en av öarna och inte så jättefint. Men det är ju också Indien, även om man kanske inte tänkte sig det så är ju det också en del av Indien.
Efter det så gick vi till en affär med jättefina tyger! Mamma hittade ett par jättefina mörkblåa byxor, Pappa köpte en snygg skjorta och Vilgot... Han köpte en indisk tröja som gick ner till låren och ett par vita byxor. Och han blev ju så söööt😍
På kvällen hade vi fixat biljetter till Martial art, som är en kampsportsform. T.ex. Så slogs dom korrigerade fighter och så visade dom någon kata. Dom slogs med svärd, knivar, bambupinnar och järnpiskor. Vissa gånger var det faktiskt rätt obehagligt. Som vid järn piskan, som kunde skära av huvudet. Men motståndaren var duktig och kunde enkelt rulla, hoppa och kasta sig undan.
Det var riktigt kul och spännande att titta på!

/ Elsa 13
Dela med andra:    

Kommentarer
Camillan77 säger:
Spännande att få titta på Martial Art! (Även om det var lite läskigt) Kan tänka mig att sjalen du köpt är jättefin, den låter väldigt fin! :-) Kram från Sverige!
Postat 2015-12-21 07:35  Anmäl
Piraterna säger till Åsa Maria:
😊
Postat 2015-12-21 05:07  Anmäl
Åsa Maria säger:
Jisses, vad mycket ni hinner med på en dag! Ni har bara varit iväg fyra dagar... i denna takten får vi lära mycket om Indien! Namaste!
Postat 2015-12-20 23:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan