Stöd Ukraina

Familybs blogg

Söndag 30 December 2007 - Orlando

Florida var hääääärligt!

Framme i Orlando var det bara att gå och välja sig en bil, riktigt roligt, valde en vinröd Cheva Trailblazer, tingade en silverfärgad till vännerna som kom strax efter oss, då det sen bara fanns Toyotor kvar....kändes inte lika kul med en "Toya" när man ändå är i staterna.

Styrde mot Vero Beach där vi lånat ett hus av bekanta, som att bo hemma hos någon, ALLT fanns ju redan, mysigt och hemtrevligt. Bodde i ett vanligt villakvarter med grannar som vinkade och hälsade. Supernära till ett stooort Walmart öppet 24 timmar. Vi hade ca 5 minuter i bil till stranden, där kunde vi tyvärr ej bada just dessa dagar pga strömmar och HAJ varning!! :o( Blev därför lite jobbigt efter 5 dagar med fyra barn i huset och ingen pool....vi bröt upp och åkte upp till Orlando tidigare än tänkt och tog in på Quality Inn University drive, har bott här förut och det är ett helt ok hotell med uppvärmda pooler och bra läge granne med världens största McDonalds hihi. och billigt dessutom, finns nästan alltid rum för 49-59 USD natten.

Lördag eftermiddag fick vi så tillgång till HUSET, ljuvlig villa med 4 sovrum 3 badrum, stor uppvärmd pool (låg på ca 30 grader hela veckan) Vi mådde som kungar och bara njöt, varvade lata dagar i huset vid poolen med parker, några tillsammans hela gänget och några familjevis. Vi besökte MGM studios, Magic Kindom, Universial Studios och Island of Adventures denna gång. MK har vi besökt varje gång, är liksom ett måste med barn i vår ålder och ett ännu större måste är att stanna till "Wishes" fyrverkerierna på slutet vi 8-9 tiden på kvällen......FANTASTISKT!! åååhhh helt ljuvligt! Annars var nog Islands of Adventures största överraskningen, vilken snygg park! Grabbarna älskade den omän den nog varit ännu roligare om de varit lite äldre då de inte fick åka ex. Hulken (mannen åkte ensam och var lyrisk) eller den med drakarna som visst var ännu värre...

Downtown Disney om kvällarna är också en favorit, Restaurangen Rainforest Café, Lego affären där stora billiga (med svenska mått mätt) Starwars rymd skepp inhandaldes med egna sparade pengar av grabbarna. World of Disney en JÄTTE affär bara med Disney.....mmmm härligt (gnuggar händerna bara av tanken...) Jag och K lämnade män och barn hemma vid poolen en dag och gjorde en liten shoppingturné, jag körde, K och navigatorn lotsade till bla. Mall@Millennia snyygt mall, lite dyrare, gillar Florida mall och Premium Outlets bättre. Shoppade loss på väskor & skor bla. Crocs i alla möjliga varianter från ca 180SEK......kläder på Hollister och Banana Republic, solglasögon hos Guess och underbart doftande lotioner hos Victorias Secret. ja om jag säger som så att vi åkte från huset vid 9-tiden på morgonen och var tillbaka först vid halv sju på kvällen förstår ni nog att det blev SHOPPING av....Vi la till en extra natt i huset också eftersom möjligheten fanns, så det blev 8 nätter där. Sen bar det av till Lido Beach, vi hade sett ut ett ställe vi tyckte såg hyfsat ut i en Travel Saver Guide (kupongbok som hämtas på bla. McDonalds) Ringde dit på vägen ut och de höll två rum vi kunde komma och kika på.......

.....Vilket ställe!!! Helt Underbart! Litet lågt hotell med liggande turkos/ljusblå panel och vita fönsterluckor, vi fick rum bredvid varandra typ tre meter från en liten uppvärmd pool alldelens vid stranden. http://www.coquinaonthebeach.com/ sååå mysigt med bred fin strand med hängmattor och solstolar. Här bara njöt vi! Varje kväll såg vi solen gå ner i havet från solstolarna inlindade i handukar med salt i håret och lagom trötta. Coolaidglass i små rör, chipspåsar, jordgubbar, vattenmelon och budwiser som proviant ååååhhh det är livet!

Sista anhalten blev Tampa med övernattning på Days Inn för 45USD!! inkl frukost (ja eller vad man nu ska kalla den) Där gick vi på NHL hockey som de äkta männen fått i farsdags present tidigare under semestern.... alla iklädda Sverigetröjjor.....Tampa Bay Lightning vs Carolina Hurricanes, bra match med mycket mål och de obligatoriska slagsmålen, blir definitivt fler NHL matcher för oss. Lite shopping på slutet och besök på ännu ett Olive Garden innan hemresan, som isig är ett eget kapitel med förseningar och dyl.

Florida!! Vi kommer tillbaka!! Tack för att ni tittar in! Kram familjen B

GOTT NYTT ÅR!
Dela med andra:    

Kommentarer
Schwarzarna säger:
Härligt det låter! Vi ska åka till Florida för första gången med barnen (två killar på 5 o 7 och en liten tjej på 8 månader) i November. Har varit lite osäkra på vädret i November och vill gärna ha tips på vilka badorder som är bra. Vi kommer vara borta 4 veckor och startar precis som ni med några dagar i Washington. Alla tips emotages varmast... :) Tack!
Postat 2008-08-05 22:17  Anmäl
Lucas2- säger:
Eftersom Du gillar att shoppa tycker jag det var synd att ni koncentrerade er så på bad under dagarna i Vero Beach. Om man kör rakt västerut kommer man strax efter att man passerat 95:an till en bra factory outlet. Jeanspriserna skall vi inte tala om - inget över 10 dollar och där fanns alla de stora märkena. Själv handlade jag bl.a. 300-kronorsskjorter för 14 dollar. Jag bodde under min första i Sebastian och körde med glädje milen ner till Vero Beach - bensinen kostade ju mindre än mjölken!
Jag hade en andra vecka i Orlando med i princip samma program som ni (man behöver inte skylla på barnen för att ha kul i Orlando), men jag saknar ett utflyktsmål - Discovery Cove! Visst är det en saftig entrepeng, men är man en stor grupp blir det inte mycket per person,
Det är nämligen bara den som står för bokningen som behöver betala.
Eftersom man tar max. 8 personer i varje delfingrupp antar jag att det är vad som är ribban för gruppstorlek. Anläggningen innehåller så mycket mer än delfinsimningen. Fågelpark, simma med rockor och flyta med i uppvärmd flod. Dessutom är all mat och dryck gratis och all utrustning kan man få låna. Jag rekommenderar dock att man tar med egna badkläder då det kan bli obekvämt att springa runt i våtdräkt en hel dag.
Jag var själv den här gången men de cirka 280 dollarna som det kostade var väl placerade. När jag kom hem och visade kortet där jag pussar delfinen knäckte det kära hustrun så när hon till hösten fyller jämt åker vi till Florida och på födelsedagen skall hon få simma med delfinerna. Inkvateringen är bokad redan och tyvärr var det stopp i Sebastian den här gången så vi kommer iställer att hamna längre norrut under första veckan - Palm Coast med Daytona Speedway som främsta lokala attraktion, Men loppis i Melbourne och Vero Beach ligger inom ett par timmars körning så nog kommer hon att få se de trakterna också. Sedan blir det Orlando, som hon älskar, men hon har redan förklarat att hon avstår från Space Mountin på MK den här gången. Synd att Hulken inte är inbyggd, då hade jag kanske kunnat lura in henne där.
Postat 2008-03-25 21:37  Anmäl
Lh4 säger:
vad kostade övernattningen på hotellet ( Coquina beach)???
Postat 2008-02-08 11:15  Anmäl
Veken säger:
Såg dina bilder från coquinaonthebeach när jag kollade runt och började sen läsa din berättelse från florida....va underbart det låter..
Jag o min familj åker ju om 7 vecor till Florida för FÖRSTA gången, det känns som om jag redan älskar det när jag surfar runt här bland alla som varit där.
Det lät verligen underbart när du beskrev allt, toppen!!
Postat 2008-01-08 23:20  Anmäl
Memmie säger:
Det låter som den perfekta semesterresan. Nöjen, sol och bad och shopping i lagom stora doser. Man längtar verkligen tillbaka när man läser det här...!! Downtown Disney, de varma nätterna, solen, shoppingen, parkerna...... Aaaahhhhh.......... (Du kan ju tänka dig hur romantiskt det var när min pojkvän gick ner på knä under Wishes, mitt på Main Street, och friade!) I alla fall, vad roligt att er resa blev så lyckad! Låter som att ni har många fina minnen därifrån. Ha det gott!!
Postat 2007-12-31 15:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet