Stöd Ukraina

Familybs blogg

Torsdag 20 November 2008 - Florida
Resealbum: Florida 2008

Sista dagen!

Ja, då var den här....sista dagen på vår Floridaresa!

Flyget hit var faktiskt över förväntan, hade bokat endast flygstol med Fritidsresor på deras ombygda maskiner BLX8.. gott om plats tillochmed på de vanliga platserna och riktigt skönt att inte ha några mellanlandningar i USA... bra att landa på Fort Lauderdale också eftersom imigrations går fortare ju mindre flygplats i USA. Däremot tog Hyrbilsuthämtningen på Alamo evigheter.... ja vi fick tillslut vår lilla Jeep och bilade mot Sarasota som planerat.

Vi hade tänkt bo på Siesta Key, men eftersom de precis håller på att bygga ett jättehotell vid stranden, var det ej direkt avkopplande att ligga där och njuta av havet och solen med cirkelsågar, hjullastare, bilningsmasiner osv dundrande i bakgrunden! Vi begav oss istället tillbaka till Lido Beach en bro norrut... checkade in på Coquina och fick precis det rum vi ville. Njöt av sol&bad i 4 dar innan vi kände att vi ville se nåt nytt. Vi fick ett tips om St.Pete Beach av ett par trevliga amerikaner vi träffade på Coquina, sagt och gjort, färden styrdes mot kustremasan utanför Tampa.

http://www.bonaireresort.com på St.Pete Beach var litet och mysigt, bra underhållet och till ett mycket bra pris! 77USD per natt för Efficiency= dubbelrum med kök. Det ligger direkt på stranden och vilken strand sen!!! Enorm och vit, alldelens mjölig och inget folk alls nästan. Här ägnade vi tiden åt sol&bad, men efter fyra dagar var grabbarna nöjda och ville mot Orlando.

Vi var framme mitt på dan och hade gott om tid att hitta hotell, testade först på Hawthorn Suites nära Sea World, de var fullbokade, åkte vidare mot Universal Studios och tittade på Holiday Inn rakt över gatan från US..... fick ett vrålsunkigt rum!! BLÄ! Kikade in hos grannen http://www.doubletreeorlando.com ojojoj vad snyggt! Här fick det bli omän det skillde 30USD natten....huga mycket shopping det ,på 4 nätter.... jaja snyggt fick vi ju bo iallafall. =) Här blev det besök på både Islands of Adventure, City Walk och Universal studios (gångavstånd! tur det eftersom Doubletree har mage att ta betalt för parkeringen!!) Vi shoppade och åt på Downtown Disney. Här fick vi tillochmed användning av våra reskläder.... brrrrrr....riktigt kallt söndag och måndag! långbyxor och tröjjor i lager......kontrast mot första veckans bikini och shortsväder!

Nöjda med Orlando (och kylan), begav vi oss så tillbaka till Fort Lauderdale med Travel Saver Hotelbook i högsta hugg =) Hittade faktiskt ett hotell jag funderat på några resor förut men som vi tyckt legat för långt ut. http://www.beachcomberresort.com är riktigt mysigt, trevlig personal, direkt på stranden, snygga rum och fantastiska balkonger med solsängar.... mysigt att ställa upp dörren på morgonen och höra vågorna....mmmm som jag gör just nu! Åhhhh bara några dagar till! Nåja vi har iallafall haft det härligt även denna gång och FLORIDA! Vi kommer tillbaka!
Dela med andra:    

Kommentarer
Femtioplus säger:
Sparar ditt album bland mina favoriter... Florida-tips är inte fel att ha framöver?! Vill ju dit med Mannen:)
Postat 2010-10-20 00:06  Anmäl
Familyb säger:
=) Japp härligt värre!! och ja Julklapparna är i princip avklarade! =)
Postat 2008-11-24 15:06  Anmäl
Maddeck säger:
åhh, vad härligt med lite sol o värme!
Låter som ni är nöjda även denna gång. Man blir aldrig besviken på Florida...;)
Postat 2008-11-21 12:39  Anmäl
Memmie säger:
Låter som en kanonresa!! Ta vara på varje sekund av denna dag!! Fast om jag känner dig rätt dröjer det väl inte länge innan ni är tillbaka i Florida igen :o)
Har du shoppat färdigt alla julklappar nu eller?
Kram
Postat 2008-11-20 16:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet