Stöd Ukraina

Familybs blogg

Onsdag 29 Oktober 2008 - Dominikanska republiken

Nyss hemkommen från Dom.Rep.

Så var man hemma igen efter en vecka i Dominikanska Republiken. Vi började med ett stopp i Madrid, vilken stad!! Hit åker jag igen! Sen efter div. förseningar landade vi då änligen i Santo Domingo. Denna storstad med både fattiga och rika... Bodde väldigt bra och började med lite stadsvandring och en god lunch.

Begav oss sedan mot Jarabacoa mitt på ön med sina forsar och vattenfall, naturen är fantastisk och storslagen, vilka vyer. Vägarna är dock knappt framkomliga på sina ställen... en transport på 2 timmar kan lika gärna ta 4!

Framme i Rio San Juan checkar vi in på en snygg allinclusive resort och besöker även den vackra stranden Playa Grande. Härifrån beger vi oss mot vårt slutmål Samaná halvön. Vi börjar i Las Terrenas med boende på Hotell Gran Bahía Príncipe El Portillo. Hotellet ligger direkt vid en underbar strand, vidsträckt för promenader, har korallrev och är lagom långgrund. Vi gör utflykter och upplever omgivningarna.

Vi bor även i Samaná och besöker Las Galeras, med en fantastisk eftermiddag på playa Rincón... här åt vi färsk fisk och hummer direkt från grillen, mycket spartanskt och helt magiskt med den låga solen glittrande i vattnet nedanför oss......Har en heldag på det vackraste hotell jag någonsin sett: Hotell Gran Bahía Príncipe Cayo Levantado !!! WOW! snyggt i Kolonialstil med flera ljuvliga stränder runt sig på denna pyttelilla ö.... perfekt för en bröllopsresa.

Lämnar ön med blandade känslor, vackert men fattigt, storslagen natur, orörda stränder men av varierande kvalitet. snygga hotell med lika varierande servicenivå... men vill jag verkligen lämna denna ö? Jo jag vill ju hem till mina grabbar =)
Dela med andra:    

Kommentarer
Familyb säger:
Ja visst! vilken höst ! det var en härlig resa men samtidigt skönt att vara hemma igen =)
Postat 2008-10-30 15:15  Anmäl
Maddeck säger:
Äntligen en rapport ;)
Åh vilka härliga bilder. känns ju trevliga att se i höstrusket.
ser ut som du har haft det bra!!
Postat 2008-10-29 19:45  Anmäl
Memmie säger:
Låter helt sagolikt!! Jag bara måste åka till Västindien. Vilken underbar höst du måste ha, Dominikanska denna veckan och Florida nästa. Vilken lyx!!
Postat 2008-10-29 15:20  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet