Stöd Ukraina

Familybs blogg

Tisdag 18 Mars 2008

Total resetorka!

....här råder alltså restorka av stora mått, jag som ALLTID har nån tur planerad, har nu absolut ingenting framför mej.....känns konstigt! riktigt sant är det ju inte heller, åker till fjälls en vecka här snart. MEN när jag pratar om att ha en resa att se fram emot, menar jag oftast till sol&bad och vackra vyer. Är ju jungfru=gillar allt som är vackert....Drömmer om en storstadshelg i tex Barcelona eller Rom där jag aldrig varit, jisses jag har ju inte varit i Paris heller.....sen funderar jag på november: vänta på en snorbillig Thailandscharter? eller infria drömmen om Hawaii......suck! Får ingen respons här hemma heller, vill ju diskutera detta och komma fram till något jag kan boka in, men här hemma pratas mest jobb och förändringar där osv....hallå jag vill ju RESA!

Så då tänkte jag att vad bra, då bokar JAG en vecka till Lefkas i sommar, gillade ju Parga och jag tror Lefkas också skulle passa oss.......Meeen det gick ju inte för allt med det här nya runt jobbet gör att sommaren inte går att planera in någonting på.......grrrr....inte enns vår årliga sommartur upp till mitt älskade Norrbotten! men DIT ska jag...vilken sommarmånad det nu än blir.

Drömmen om Hawaii ligger där och pyr...gottar sig i mina tankar liksom....tänkte mej så här:
flyger in på San Fransisco stannar där i 4 nätter, flyger därifrån til Maui och lägger 8-9 nätter där, sen vidare med direkt flyg till Los Angeles, 2 nätter, hyrbil till San Diego 5-6 nätter sen hem igen......vad tror ni?
Årstid oktober/november.......hmmm....på återhörande i detta ämne!

Kram från en lätt frustrerad mamma i familjen B
Dela med andra:    

Kommentarer
Maddeck säger:
jag vet precis hur du har det, jag är likadan. vill alltid ha nästa resa på G när man kommer hem. Men det blir nog lika för oss nu. Blir semester på hemmaplan i sommar, men först ska vi njuta av vår tid i underbara Florida!!
/M
Postat 2008-03-28 16:01  Anmäl
Lucas2- säger:
USA-resor är ju bra nu med låg dollarkurs. Vart man väljer att åka beror mycket på de egna intressena. Själv har jag ett resmål som tillgodoser alla smakriktningar - Sydafrika. Eftersom du nämner tiden oktober/nov för Hawaii-resan kan jag berätta att det är den tid jag föredrar när jag kör runt i "Mänsklighetens vagga" . Snacka om att ladda batterierna!
Postat 2008-03-25 21:52  Anmäl
Memmie säger:
Jag förstår din frustration! Resor är ju livets krydda! Hawaiiresan låter jättebra, fortsätt lobba för den!
// memmie
Postat 2008-03-18 10:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet