Vilken safariarrangör?

Av Chol08
13 maj 2016 18:05
Visningar: 629
Hej!
Undrar om någon åkt med afrikasafari.se på safariresa till Tanzania och om det var bra?

Kristina
Av Guntha
30 maj 2016 11:27
Jag har inte åkt med Afrikasafari, men innan vi köpte vår safari så tog vi in offert från både Tanzaniska och svenska bolag som säljer resor till Tanzania. Vi tyckte inte att det inte skilde så mycket på priset, men däremot så skilde det på avståndet mellan nationalpark och hotell. Vi ville njuta av vår resa och inte sitta för mycket i jeepen och därför var det avgörande för oss var hotellen låg. Vi valde mellan Dahlsafaris och Swala safaris som erbjöd samma safarirutt, pris och boenden. Vi föll för Dahls eftersom de har någon connection till Sverige. Det var ett lyckat beslut, eftersom min dotter senare glömde sin Iphone på hotellet i Zanzibar, men Dahls fixade så att vi fick telefonen hemskickad till Sverige. Safarin blev något absolut extra med trädklättrande lejon i både Lake Manyara och Tarangire vilket tydligen är en mycket ovanlig företeelse. Vi var i alla fall supernöjda med vår resa. Mitt tips för att få till en bra resa är att skicka offert till så många som möjligt och kontrollera noga vad som ingår i priset innan du köper resan.

/Guntha
Av Asok
30 maj 2016 16:28
Vi valde också Dahls när vi åkte till Tanzania 2014. Mycket nöjda med all service o guide